Menu
Úvod  › 

6 zvyků, které nejsou tak nezdravé, jak si myslíte

Pijete kávu, sedáte na prkénku na veřejných záchodcích, dáváte si pivo a občas vynecháte cvičení. Čtěte, ze kterých zvyků vůbec nemusíte mít špatné svědomí, protože nejsou zdaleka tak škodlivé, jak si myslíte.

1. Dáte si další kávu.

Až budete mít zase výčitky, že si dáváte zase další kávu, měli byste vědět, že právě snižujete riziko Parkinsonovy choroby, diabetu a některých typů rakoviny. Kvalitní káva má protizánětlivé účinky a obsahuje antikoxidanty, takže si můžete denně dopřát až tři šálky, aniž byste svého zdraví škodili.

2. Po práci si dáte pivo.

Ze všech stran se na vás valí upozornění, že alkohol má na vaše zdraví likvidační účinky, ale když si k obědu, nebo na závěr dne otevřete jedno pivo, svému zdravotnímu stavu tak spíše prospíváte. Mírnou konzumací piva předcházíte srdečním chorobám, navíc pivo obsahuje stejné antioxidanty jako například červené víno. Kromě toho v něm najdete i vitamín B6.

3. Sedáte na záchodové prkénko.

I když vám vaše matka od dětství vštěpovala, že si za žádných okolností nesmíte sednout na záchodové prkénko na veřejných toaletách, ve skutečnosti jsou právě záchodové mísy veřejných záchodků, jedním z nejčistších předmětů, které se ve vašem okolí nachází. Dokázal to výzkum provedený na Arizonské univerzitě, který potvrdil minimální výskyt choroboplodných zárodků na veřejných záchodcích - nepochybně v důsledku neustálého dezinfikování.

4. Vynecháte cvičení.

Máte výčitky svědomí, že jste vynechali cvičení? Nemusíte. Odborníci doporučují, aby lidé neposilovali víc než třikrát týdně, protože svaly potřebují čas na regeneraci a zotavení. Pokud omezíte své posilovací tréninky jen na frekvenci třikrát až čtyřikrát týdně, dosáhnete mnohem lepších výsledků.

5. Podlehnete chuti na čokoládu.

Pokud máte doma v lednici kvalitní tmavou čokoládu, klidně můžete dát občas průchod svým chutím. Kvalitní čokoláda má celou řadu zdravotních přínosů a pozitiv, například snižuje riziko výskytu některých druhů rakoviny, vzniku krevních sraženin, nebo mozkové mrtvice. Dokonce se vám s podporou tmavé čokolády bude lépe hubnout.

6. Neumyjete si vlasy.

Příliš časté mytí vašim vlasům spíše škodí, protože je zbytečně namáhá a vysušuje. Naprostá většina lidí má vlasy takové kvality, která nevyžaduje denní mytí, ale stačí, když je budete mýt dvakrát až třikrát týdně. Zkuste svou frekvenci mytí vlasů poněkud snížit a možná budete překvapeni, jak se kvalita vašich vlasů zlepší.