Menu
Úvod  › 

Tipy jak se po porodu dostat zpět do kondice

Těhotenství a porod je zážitek na celý život. Mimo krásného sebou přináší však i hodně nepříjemného. Dostat se zpět do formy chvíli trvá, ale naštěstí existují možnosti, jak podpořit regeneraci organismu a tím urychlit návrat do normálu. Přinášíme vám rady a tipy, které se vám mohou hodit.

Odpočinek

Nejvíce se tělo regeneruje v době odpočinku. Možná to zní jako nesnadná mise, protože právě po porodu, kdy si domů přinesete z porodnice plačící uzlíček štěstí, je odpočinku opravdu poskrovnu. Zkuste si vše předem naplánovat, stanovit si priority, zapojit ostatní členy rodiny a spěte, relaxujte, když to bude jen trochu možné.

Zdroj:Kondice

Vyvážená strava

Jestli něco vaše tělo nyní potřebuje, pak je to nutričně vyvážená strava. Zapomeňte na to, že se dostanete brzy do formy, pokud budete hřešit na tuto část. Dostatek ovoce, zeleniny, libového masa a další zdravé potraviny by měli být naprostou samozřejmostí. Zmínit musíme i dodržování pitného režimu. Naopak vyhněte se smaženým, tučným jídlům a přemíry cukru. Chipsy, limonády a jiné nezdravé potraviny vašemu tělu energii nedodají, naopak ještě uberou.

Pravidelný pohyb

Začít s cvičením se dá z pohodlí domova, ale i v tělocvičně. Hlavně začínejte pozvolna, přibližně od ukončeného druhého měsíce po porodu. Vhodné jsou zdravotní procházky a pohyb tolik, kolik vám vaše tělo a zdravotní stav dovolí. Rozhodně se nepřepínejte, nevybírejte těžké a namáhavé cviky - mnohdy stačí jen protažení těla a procházka, alespoň pro začátek. Teprve později přidávejte nové a nové cviky. O vhodnosti cviků je dnes možné se poradit. Pravidelné cvičení vám nejenže pomůže dostat se dříve do kondice, ale působí i jako prevence poporodních potíží s bolestmi zad, inkontinencí, sestupem dělohy či rozestupu břišních svalů.