Menu
Úvod  › 

Zábavné varianty kardio tréninku

Mnoho lidí, když chce zhubnout, začne běhat. Protože je žádná jiná kardio aktivita nenapadne, jde o nejběžnější způsob a pro většinu i nezáživný. Ovšem důležitý je i způsob běhu. Jen málokdo ví, že stereotypní klusání při stejné rychlosti je zcela zbytečné.

Tedy jako pohyb určitě ne, ale budeme-li se chtít bavit o výsledku, žádné extra nečekejte. Ačkoliv byl tento druh kardia velmi populární v 90. letech, mnoho lidí jej praktikuje dodnes, přitom existují účinnější metody spalování tuků. Ve fitness světě se toho za 20 let změnilo mnoho.

Zdroj:Kardio trénink

Co je to kardio?

Kardio (chcete-li také aerobní cvičení) je pohybová aktivita, jež vyžaduje zvýšený přísun kyslíku na delší časový úsek pro naše tělo. Pravidelné kardio cvičení nepomáhá nejen s hubnutím, ale i prokrvováním končetin, mozku, posiluje se při něm kardiovaskulární systém (tedy činnost srdíčka i plic - oběhové soustavy). Díky tomu lze předcházet civilizačním chorobám. A jako další bonus přináší sebou i lepší náladu, protože při něm dochází k vyplavování endorfinů, hormonů štěstí.

Jak kardio dělíme?

Kardio dělíme dle intenzity na nízkou, střední a vysokou tepovou frekvenci. Každá má bezperou své plusy, ale pro hubnutí je nejlepší udržet se v aerobní zóně tj. nízká a střední tepová frekvence. V tomto úseku tělo přijímá dostatek kyslíku a díky tomu pálí tuky. Nicméně lidské tělo je prevít a velmi snadno si zvyká na rutinu. Proto je mnohem lepší střídat nejen aerobní zóny, ale i kardio cvičení, aby tělo nevědělo, že v pondělí a ve středu budete běhat stejnou rychlostí.

Koloběžka

K novým trendům patří jízda na koloběžce. Jde o bezva zábavu, při které můžete ještě navíc posilovat triceps, předcházet bolestem zad, posilovat nohy a zadek. A samozřejmě hubnout. To v jakém pásmu se pohybujete, zjistíte snadno pomocí přístrojů. Dnes se dají pořídit různá počítadla, takže si snadno pohlídáte, v jakém pásmu aerobní aktivity se pohybujete. Pokud žádné nemáte, lze poznat, že se nacházíme v aerobní zóně tak, že při aktivitě zvládneme mluvit, ale zároveň cítíte, že vaše tělo pracuje.

Běh + kombinace cviků

Jestliže rádi běháte s hudbou v uších, klidně u toho zůstaňte, ale střídejte klus a sprinty. Mimo jiné zařaďte do vašeho běhání jednoduché cviky. Zastavte se a udělejte třeba 10 kliků nebo 10 dřepů, 20 výpadů apod. Zkrátka zařaďte i jinou pohybovou aktivitu. Zajímavou variantou kardio je i tanec na běhacím páse. De facto máte spuštěn běhací pás a podle hudby děláte různé taneční prvky.

Kardio stroje

Když je počasí příhodné, láká nás to ven. Ovšem na podzim a v zimě se nám moc čumák vystrkovat nechce. Pak zamiřte do fitness centra, kde existuje nespočet kardio strojů, které můžete libovolně střídat. Naopak jejich střídání je přínosem. Nedovolte tělu, aby si zvyklo na jeden druh cvičení. Pamatujte také na to, že cvičení by vás mělo bavit. Najděte si takové, které vás přímo zvedne ze židle.

Tanec na běhacím páse