Menu
Úvod  › 

5 signálů, že máte vyměnit osobního trenéra

Platíte mu neskutečné peníze v naději, že vás dovede k ideální postavě. Pokud se u něj ale objeví některý z následujících signálů, měli byste se porozhlédnout jinde, protože tenhle trenér nestojí za nic.

Rozhodli jste se konečně něco udělat se svou postavou, zhubnout, nebo se vyrýsovat. Jste ochotni investovat i do odborného vedení a zaplatili jste si lekce u soukromého trenéra. Vzhledem k ceně, kterou s ním hodina ve fitku stojí, samozřejmě očekáváte, že se v dohledné době objeví viditelné výsledky. Jenže pokud u něj objevíte následující signály, nemůžete očekávat vůbec nic a největší úbytky zaznamená stav na vašem účtu. V těchto případech osobního trenéra jednoznačně vyměňte:

1. Sám trenér nemá formu.

Nemusí být nutně největším kulturistou v okruhu osmdesáti kilometrů, ale pokud mu sedí kolem pasu pneumatika, je něco špatně. Dobrým vodítkem při výběru trenéra je zodpovězení si otázky, zda byste chtěli mít podobnou postavu jako on/a. Je jasné, že typově se vaše postavy mohou lišit, ale líbí se vám množství svalů, vyrýsování postavy a forma, kterou trenér má? Lze totiž předpokládat, že podobně, jako cvičí sám/sama sebe, povede i vás. Jestliže se tedy například pozastavujete nad jeho/jejím poněkud povislým břichem, není to ta nejlepší reference, jakou si můžete představit.

2. Nemá patřičné vzdělání.

Pravděpodobnost, že vás nekvalifikovaný trenér dovede k vytouženému cíli, je mizivá. Naopak cvičením s trenérem bez dostatečného vzdělání riskujete zranění či poškození zdraví. Zajímejte se o to, jaké vzdělání a vůbec kvalifikaci váš trenér má. Ostatně na to máte za své peníze legitimní nárok a k doktoru, který nemá ukončenou lékařskou fakultu byste pravděpodobně také nešli.

3. Neodkládá mobil.

Přerušuje váš trénink neustálé pípání textových zpráv, které mu chodí na mobil? Nebo si dokonce během vašeho cvičení vyřizuje telefonické hovory? Okamžitě ho vyměňte za někoho, pro koho bude váš trénink prioritou. Kvalitní trenér se vám musí po celou dobu tréninku plně věnovat. Neexistuje, že by si vyřizoval své soukromé telefonáty, nebo se bavil s jinými cvičícími v posilovně. Je tu zkrátka pouze a jen pro vás, povzbuzuje, kontroluje vaší techniku, opravuje chyby a hodnotí pokrok.

4. Nesleduje trendy.

Je samozřejmé, že nikdo nedokáže postřehnout a kvalitně se zorientovat ve všech výživových a fitness trendech, které se neustále objevují. Na druhou stranu by měl být schopný odpovědět na většinu vašich otázek. Měl by být schopný vysvětlit vám, proč zvolil ten který cvik, metodu, nebo proč vám doporučuje konkrétní výživový doplněk. Své argumenty by měl být schopný podpořit odbornými výzkumy či závěry. Zkrátka by mělo být patrné, že se o svůj obor zajímá a neustále se v něm vzdělává.

5. Po tréninku je vám špatně.

Namožené a unavené svaly po tréninku jsou naprosto v pořádku (i když to, že vás nic nebolí, rozhodně neznamená, že jste cvičili špatně nebo málo), ale pokud vás bolí například kolena, kotníky, nebo máte jiná zranění, na nic nečekejte a dejte svému trenérovi vale. Při správné technice se nikdy nesmí stát, že by vás po cvičení bolely klouby, záda, něco cokoli jiného tak, abyste si museli vzít prášky proti bolesti. Jakmile se to jednou stane, okamžitě svého trenéra vyměňte, ať se na vašem zdraví nepodepíše ještě hůře.