Menu
Úvod  › 

8 věcí, které nesmíte dělat, když vás bolí bedra

Bolest bederní páteře je jedna z nejprotivnějších, kterou můžete zažít. A následující věci vám ji jen zhorší. Víte, čemu byste se měli vyhnout, když vás bolí bedra?

Chronická bolest bederní páteře je velmi častým zdravotním problémem, který ovlivňuje vaši práci, rodinu i koníčky. Bohužel neexistuje na tyto potíže žádný zázračný lék, ale své problémy můžete zmírnit. Na následující věci byste měli při bolestech bederní páteře rozhodně zapomenout:

1. Nehrbte se.

Jednou z nejčastějších příčin bolestí bederní páteře je špatný postoj a zejména držení těla při sezení. Shrbená záda při sezení jsou příčinou přílišného tlaku na klouby, svaly i meziobratlové ploténky, což vede k bolestivým podnětům. Naučte se sedět se správným držením těla, čímž se vaše bolest bederní páteře zmenší.

2. Nevyhýbejte se cvičení.

Možná máte strach, že si cvičením ještě víc ublížíte, ale opak je pravdou. Pravidelný a vhodně zvolený pohyb vám naopak může od potíží s bederní páteří pomoci. Jeho prostřednictvím se vaše svaly udržují v kondici a zlepšuje se krevní zásobení kloubů a meziobratlových plotének. Povalování se na pohovce před televizí je oproti tomu tím nejhorším, co pro svou bederní páteř můžete udělat.

3. Nehledejte zázračnou léčbu.

I když časopisy přetékají inzeráty slibujícími zázračnou léčbu vaší bederní páteče, zkuste použít zdravý rozum a nevěřte jim. Zázračný lék na bolesti bederní páteře bohužel dosud vynalezen nebyl a pokud se chcete vleklých problémů zbavit, raději investujte svůj čas a energii do prevence zhoršování symptomů.

4. Přestaňte vyžadovat diagnózu přesné příčiny.

I když to pacienti velmi neradi slyší, 85% případů bolestí bederní páteře je diagnostikováno jako nespecifické. To znamená, že původ bolesti nemůže být lokalizován do jednoho specifického místa, nebo se netýká jedné konkrétní příčiny.

5. Nezvedejte těžké věci.

Jednou z nejčastějších příčin bolesti bederní páteře je časté zvedání těžkých věcí. Jestliže skutečně chcete, aby vaše problémy pominuly, mělo by to být první opatření, které přijmete.

6. Neohýbejte se.

Dalším velmi častým důvodem bolestí bederní páteře je špatná technika, když se ohýbáte. Špatným ohýbáním vzrůstá tlak na meziobratlové ploténky, což může vést právě k bolesti bederní páteře. Při těchto zdravotních potížích byste měli ohýbání páteře omezit na minimum a sehnutí raději praktikovat pomocí pokrčených kolen.

7. Přestaňte spoléhat na pasivní léčbu.

Pasivní léčba, jako je například teplo, či led, vám mohou sice ulevit, ale jejich efekt je pouze krátkodobý. Místo toho vsaďte raději na rehabilitační cvičení a správné držení těla, které vám ve zvládnutí vašich potíží pomohou mnohem více.

8. Nekuřte.

O negativních důsledcích kouření už slyšel každý, jenže jen málokdo tuší, že právě kouření zvyšuje riziko vzniku bolestí bederní páteře.