Menu
Úvod  › 

7 důvodů, proč se vám vyplatí cvičit v těhotenství

Je vám špatně, jste ráda, že vůbec fungujete a neumíte si představit, že byste ještě k tomu měla v těhotenství cvičit? Tady je sedm důvodů, proč se vám cvičení v těhotenství skutečně vyplatí.

1. Dodá vám energii.

Těhotenství je velmi náročné na energii a provází jej často zvýšená únavovost. Cvičení posílí váš kardiovaskulární systém, takže se nebudete cítit tolik unavení. Když budete mít silné svaly, nebudete muset vynakládat tolik úsilí, abyste je přinutili k aktivitě, i když se jedná jen o každodenní povinnosti. Podle odborníků stačí třicet minut denně mírného cvičení a vaše únava se rapidně sníží.

2. Budete lépe spát.

Když přiberete deset a víc kilogramů, které máte soustředěné především na břichu, je skutečně obtížné najít polohu, v níž byste se mohla pohodlně vyspat. Cvičení ale váš spánkový režim upraví a budete spát mnohem hlubším spánkem, který vám poskytne více relaxace.

3. Zmírňuje těhotenské obtíže.

Pravidelné cvičení protahuje a posiluje svaly, což zase pomáhá vašemu tělu lépe se vyrovnat s bolestmi a obtížemi těhotenství. Pilates vám pomůže od bolestí zad, chůze zlepší krevní oběh a plavání zase posílí břišní svaly.

4. Připraví vás na porod.

Je to jednoduchá rovnice: Čím více cvičíte, tím jste silnější a tím snáze zvládnete porod a poporodní dobu. Porod se často přirovnává k maratonskému běhu - potřebujete na něj sílu, vytrvalost a výdrž. A to všechno vám cvičení dodá, porod potom budete lépe zvládat.

5. Snižuje stres.

Těhotenství s sebou nese velkou spoustu změn a zdaleka ne všechny jsou pozitivní. Můžete se cítit zároveň v extázi i depresi, můžete trpět úzkostí a být ve velkém stresu. Cvičení zvyšuje hladinu serotoninu, který pozitivně ovlivňuje náladu a snižuje hladinu stresu.

6. Zlepšuje sebevědomí.

Kdykoli se podíváte na váhu, propadáte panice, že už se vám nikdy v životě nepodaří zhubnout do normální velikosti šatů? Tím, že zůstanete fyzicky aktivní, budete mít ze sebe lepší pocit a zlepší se vám i sebevědomí.

7. Vrátíte se rychleji ke své postavě.

Když už nic jiného, mělo by vás motivovat, že po pravidelném cvičení se vám po porodu mnohem rychleji vrátí zpátky vaše postava.

Přečtěte si také:
Sport v těhotenství: Kdy ano a kdy ne
Jakým sportům se můžete věnovat v těhotenství?
Vaše těhotenství: Velký přehled sportů
Cvičení po porodu a v šestinedělí