Menu
Úvod  › 

5 důvodů, proč nemáte tělo, jaké byste chtěli

Cvičíte jako šílení, snažíte se držet se v jídle a přesto postavou stále připomínáte nejvíc kombajn a ani zdaleka nemáte tělo, jaké byste chtěli. Na vině může být jeden z následujících důvodů.

Můžete se klidně tvářit, že je vám úplně jedno, jak vypadáte a jakou máte postavu, ale jen málokdo vám to uvěří. Možná se ale snažíte vybudovat si skvělé tělo snů, a i když byste v posilovně mohli začít i přespávat a poctivě si odvažujete velikost porcí, vaše postava se nijak zásadně nemění a výsledky, kterých v potu tváře dosahujete, jsou vlastně zanedbatelné. Tady je pět důvodů, které možná mohou za to, že stále nemáte tělo, jaké byste chtěli:

1. Máte potravinovou alergii.

Dodržování zdravého jídelníčku je pro štíhlou linii samozřejmě zásadní, nicméně to, že jíte zdravě, ještě automaticky neznamená, že jíte i ta správná jídla. A možná právě potravinová intolerance je důvodem toho, že se vám nedaří vybudovat si takové tělo, po kterém toužíte. Alergie totiž mohou způsobovat ve vašem těle zánět, který vám brání účinně zhubnout. Mezi nejčastější potravinové alergie patří intolerance mléčných výrobků, obilnin, sóji a vajec. Dalšími častými viníky mohou být ořechy, ovoce a zelenina. Pokud tedy máte pocit, že se stravujete kvalitně, aniž by to na vaší postavě bylo znát, požádejte svého lékaře o test na potravinovou intoleranci.

2. Cvičíte stále stejně.

Možná už jste slyšeli o tom, že i dvaly mají paměť. Pokud tedy cvičíte stále stejným způsobem a sestavu svých tréninků neobměňujete, vaše tělo si na opakovanou a stále stejnou zátěž zvykne a přestane dělat pokroky. Jestliže si chcete vybudovat svalovou hmotu a vyrýsovat svou postavu, obměňujte své tréninky.

3. Příliš pijete.

Dodržování pitného režimu je pro hubnutí samozřejmě klíčové. Nicméně pokud se váš nápojový lístek skládá především z colových, nebo jiných sladkých nápojů a alkoholu, nejspíš jste objevili další příčinu, proč se vám nedaří hubnout, či budovat svalovou hmotu. Konzumace alkoholu dehydruje vaše tělo a svaly potřebují mnohem víc času, aby mohly zregenerovat. A jen tak pro zajímavost, půllitr piva obsahuje od sto dvaceti do sto padesáti kalorií, takže když s ním pravidelně zapíjíte oběd nebo večeři, zakládáte si úspěšně na pneumatiku kolem pasu.

4. Jste toxičtí.

I když o tom většina lidí nemá ani tušení, toxiny obsažené v okolním prostředí, mohou přispívat k tomu, že vaše tělo ukládá tuk ve zvýšené míře. Mezi nejčastější a nejhojněji zastoupené toxiny patří znečištění vzduchu, cigaretový kouř, čistící prostředky, léky na předpis, nebo pesticidy obsažené v potravinách. Vaše tělo skladuje toxiny mimo jiné i v tukových buňkách a právě ty mohou být příčinou vaší neúspěšné snahy o lepší postavu. Pokud máte podezření, že se jedná i o váš případ, čas od času tělo vyčistěte co nejlehčím jídelníčkem a pitným režimem s většinovým zastoupením čisté vody.

5. Nejíte dost.

Dodržování zdravého jídelníčku samozřejmě ani zdaleka neznamená hladovění. Čím víc cvičíte a sportujete, tím víc potravy svému tělu musíte dodat, nebo nebude mít z čeho čerpat energii. Pokud jíte pod svůj bazální metabolismus a nedodáte svému tělu kvalitní potraviny, bude si ze všech sil chránit své tukové zásoby a vytvářet si z nich rezervy. Zkuste tady naopak jíst více a paradoxně také budete víc hubnout.