Menu
Úvod  ›   › 

První den v práci: Jak udělat dojem

Máte před sebou první den v nové práci. Jak zapůsobit a získat na svou stranu nové kolegy? Přinášíme vám osvědčené tipy.

Začátek v novém zaměstnání je charakteristický nervozitou i napjatým očekáváním. Na jedné straně si slibujete, že je před vámi otevřená budoucnost plná nových příležitostí, na druhé se pouštíte na neznámé území s nepředvídatelnými nástrahami. To je také důvod, proč je tak důležité udělat dobrý dojem hned první den a získat na svou stranu co nejvíc lidí. Magazín Askmen sestavil šest tipů, jak udělat první den v práci co nejlepší dojem:

Přijďte včas

Pro vašeho zaměstnavatele neexistuje jednodušší test vaší spolehlivosti než čas vašeho příchodu. A vsaďte své boty, že první den si vašeho příchodu všimnou skutečně všichni. Informujte se včas, kdy se máte dostavit. Pokud si nejste jisti, přijďte první den raději čtvrt až půl hodiny před začátkem pracovní doby. Tak budete mít dostatečnou rezervu zvládnout dopravní zácpu, výluku a podobné komplikace. Především se snažte za každou cenu zabránit domu, abyste hned první den přišli pozdě, protože horší vizitku už těžko získáte.

Vhodné oblečení

Vzpomeňte si, jak byli oblečeni lidé na přijímacím pohovoru, a oblečte se o trochu konzervativněji - a tím myslíme skutečně jen o trochu. I když budete například denně pracovat v džínách a košili, první den si oblečte oblek. Rozhodně tím nic nezkazíte a dáte tím svému zaměstnavateli najevo úctu. Samozřejmostí by měly být vyčištěné boty, tmavé ponožky a dobře vyžehlená košile. Teprve poté, co okouknete styl oblékání ostatních, můžete si dovolit větší volnost.

Dobré způsoby

Buďte otevření, vstřícní a zdvořilí ke každému, s nímž se první den setkáte a nezapomeňte poděkovat všem, kteří vás školí. Vaši noví kolegové si sice možná nutně nezapamatují vaše zdvořilé způsoby, ale zcela jistě si zapamatují vaše nevhodné chování a dají vám to v budoucnu patřičně najevo. I když jste normálně třeskutě vtipní, či sarkastičtí, první den v práci si to odpusťte. Vyhýbejte se kontroverzním konverzačním tématům, jako je sex, politika či náboženství. Není potřeba zdůrazňovat, že cenné body vám nezíská ani chvástání, či arogance. Nekritizujte a nesnažte se změnit zaběhnutý pracovní systém, dokud ho dostatečně nepoznáte. Pamatujte si, že se nejprve musíte sžít s ostatními a dost se toho naučit a po tu dobu bude lepší, když budete zticha.

Ptejte se

Jako první ocení váš zájem ti, kteří vás po firmě provádějí a školí. Ptejte se jich a nebojte se, že budete působit hloupě. Ukážete tak svůj zájem a zanecháte dobrý dojem. Samozřejmě si odpusťte vyptávání se na hlouposti a základní věci, které byste měli už dávno znát.

Buďte osobní

Na projevení profesionálního odstupu budete mít ještě dostatek příležitostí, pokud ale chcete první den zapůsobit dobrým dojmem, snažte se působit otevřeně, přátelsky a společensky. Úsměv a potřesení rukou vás nic nestojí, tak jimi nešetřete. Vaším cílem by mělo být zanechání co nejvřelejšího dojmu.

Ohodnoťte tento článek:
Hodnocení: 3.5/5 (2 hlasy)
Přečtěte si také:
9 způsobů, jak získat šéfa na svou stranu
Co o vás vypovídá pracovní oblečení?
7 chyb, které děláte při změně zaměstnání
Jak zvládnout nesnesitelného kolegu