Menu
Úvod  › 

7 způsobů, jak povzbudit metabolismus

S nastávajícím létem se hubnutí opět stává tématem číslo jedna. Nabízíme vám sedm způsobů, jak povzbudit svůj metabolismus k vyšší výkonnosti a spalovat tak více kalorií.

Nedržte diety

Místo toho, abyste se snažili razantně omezit množství zkonzumovaného jídla, byste naopak měli jíst více. Jenže na rozdíl od dosavadního jídelníčku byste se měli snažit sestavovat si menu z kvalitních potravin, které vás plnohodnotně zasytí a nebudou vás pouze zásobovat prázdnými kaloriemi. Diety váš metabolismus pouze rozhází, protože vaše tělo se bude připravovat na další hladovění tím, že jej zpomalí, aby vám zásoby energie vydržely na delší dobu. Kromě toho bude váš organismus při hladovění spalovat svalovou hmotu, čímž se bude váš metabolismus dále zpomalovat.

Jděte do postele dřív

Finská studie zjistila, že rychlejší metabolismus mají ti lidé, kteří spí delší dobu. V jejím rámci se zkoumal metabolismus, hladina stresu a množství podkožního tuku jednovaječných dvojčat. Ti, kteří spali méně, se nacházeli v prokazatelně větším stresu a měli více podkožního tuku.

Jezte víc bílkovin

K tomu, aby si vaše tělo udrželo dostatečné množství svalové hmoty, potřebuje dostatek proteinů. Ve studii z roku 2006, která byla zveřejněna v Amerivan Journal of Clinical Nutrition, vědci zjistili, že byste měli denně zkonzumovat 0.36 gramů bílkovin na každý kilogram své váhy. Jde však o minimální doporučenou dávku, takže se nebojte jejich konzumaci klidně zvýšit. Dostatečné množství bílkovin vám pomůže zrychlit metabolismus až o pětatřicet procent.

Vstaňte a choďte

To, jestli máte sedavý způsob zaměstnání, hraje zcela zásadní roli v tom, v jaké kondici je váš metabolismus. Výzkumy potvrdily, že stačí, abyste byli neaktivní čtyři hodiny a už ve vašem těle klesá hladina enzymů, které kontrolují metabolismus cholesterolu a tuků. Prokládejte delší dobu sezení pohybem a i když například pracujete v kanceláři, snažte se co nejvíc chodit. Snažte se například co nejvíce věcí vyřizovat osobně, místo toho, abyste telefonovali.

Pijte studenou vodu

Německá studie zjistila, že pokud vypijete šest šálků studené vody denně, spálíte o padesát kalorií denně navíc, což dělá víc než dva kilogramy za rok.

Vsaďte na kořeněná jídla

Naprosto spolehlivým životabudičem metabolismu je kapsaicin, který je obsažen v chilli papričkách. Podle studie publikované v Journal of Nutritional Science and Vitaminology stačí jedna polévková lžička červených nebo zelených chilli papriček, aby se výkon vašeho metabolismu zvýšil o třiadvacet procent.

Přeorganizujte ráno

Důkladná snídaně nastartuje váš metabolismus a poskytne vám energii na celý den. Výzkumy ukazují, že ti lidé, kteří vynechávají snídani, jsou mnohem častěji obézní a jejich hmotnost se zvyšuje rychleji, protože v průběhu dne potom zkonzumují o jedenáct procent kalorií více než ostatní.