Menu
Úvod  ›   ›   › 

5 nejlepších cvičení proti bolesti zad

Ráno se nemůžete zvednout z postele, v práci jste ztuhlí a večer máte pocit, že jste celý den lámali pařezy. Dejte bolestem zad vale s pěticí jednoduchých cviků.

Bolesti zad jsou fenoménem současné doby. Podle lékařských statistik jimi trpí sedmdesát procent Evropanů. Přitom prevence bolestí zad není nijak složitá. Jejich příčinou je totiž ve valné většině případů sedavý způsob života a ochablé zádové svalstvo. Zkuste proto do svého programu zařadit několik jednoduchých cviků, které vám z dlouhodobého hlediska od bolesti zad uleví:

Poloviční most

Lehněte si na záda, pokrčte kolena a opřete se chodidly pevně o podlahu. Zatněte hýžďové svaly a zvedněte pánev vzhůru, několik sekund vydržte. Potom pomalu a plynule pokládejte bedra zpátky na podlahu. Důležitý je pomalý pohyb, tak abyste dolů i nahoru "rolovali" páteř obratel po obratli.

Rotace boků

Lehněte si na záda, natažené ruce položte do stran. Pokrčte kolena tak, aby svírala pravý úhel s vaším tělem. Položte kolena na levou stranu a hlavu otočte na stranu pravou. Vydržte několik minut, poté se vraťte do výchozí pozice a položte kolena na pravou stranu (a hlavu tedy na levou). Důležité je, aby obě ramena zůstala přitisknutá na zemi.

Koleno k hrudníku

Lehněte si na záda a sepněte ruce kolem jednoho kolena. Druhou nohu natáhněte na zem. Skrčené koleno plynulým pohybem tlačte k hrudníku. V této pozici vydržte patnáct minut, potom nohu natáhněte a opakujte totéž na druhou nohu.

Kočičí hřbet

Klekněte si na všechny čtyři, krk musí zůstat v prodloužení páteře, pohled směřujte na podlahu. Nahrbte se, skloňte hlavu a snažte se, aby vaše páteř opsala co největší oblouk směrem ke stropu. Všechny pohyby by měly být plynulé a žádný z nich nesmíte dělat násilím a jít pouze do "stádia", kdy vás tento cvik nebude bolet. Následně prohněte páteř do opačného směru a snažte přiblížit páteř co nejblíž zemi. Břicho musí zůstat po celou dobu zatažené a pevné. Vydržte několik desítek vteřin a poté se vraťte zpátky do výchozí pozice. Při střídání pozic si uvědomujte pohyb každého obratle a pohybujte se skutečně velmi pomalu a plynule.

Kros

Klekněte si na všechny čtyři, hlava v prodloužení páteře, pohled směřuje k zemi. Zvedněte pravé koleno a přibližte ho k levému ramenu. Vydržte několik vteřin a poté vraťte do výchozí pozice. Poté stejný cvik opakujte na opačnou stranu. Na každou stranu opakujte třikrát.