Menu
Úvod  ›   › 

Fitness tipy pro nestíhající matky

Děti, manžel, domácnost. Váš program je nabitý k prasknutí, ale podobně jsou na tom i vaše džíny. Využijte bleskových fitness tipů, které dostanou do formy i zoufale nestíhající matky.

Zdá se vám nemožné, abyste do svého programu zapracovala jakékoli cvičení? Trik je v tom, že k procvičení svých zahálejících svalů můžete využít jakékoli denní aktivity, například čištění zubů, nebo telefonování. Vyzískejte maximum z každé minuty, kterou můžete využít zároveň k nenápadnému cvičení. Budete překvapená, jak brzo na sobě budete pozorovat výsledek, a to bez nutnosti zakoupení permanentky do fitness centra, na kterou by stejně padal prach.

 

Vyměňte auto za kolo

Alespoň občas nechtě auto doma a vyžeňte celou rodinu na kola nebo pěšky ven. Můžete je tak doprovodit do školy, do kroužků, nebo si udělat alespoň rodinný výlet o víkendu. Kromě toho, že utužíte své rodinné vazby, prospějete tak svému zdraví i postavě.

Využijte domácí práce

Místo toho, abyste se vztekala při pohledu na spoušť, která vám zbude každé ráno v bytě, když se vaše rodina vyhrne ven, využijte domácích prací k boji s přebytečnými kilogramy. Vynechte například myčku a začněte mít znovu nádobí rukama. Za půl hodiny tak spálíte osmasedmdesát kalorií, pokud tedy budete mýt nádobí každý den po dobu pětačtyřiceti dnů, zhubnete půl kila, ani si toho nevšimnete. Za rok tak ztratíte čtyři kila a jen tak mimoděk.

Posilujte svaly

Už jste se někdy pokusila spočítat, kolik času strávíte telefonováním, sezením na lavičce zatímco si vaše dítě hraje na hřišti, nebo na schůzkách s kamarádkami? Využijte tento čas pro posilování problematických partií. Semkněte pevně půlky, zatáhněte břicho a pár sekund vydržte. Pak povolte a opakujte znovu. Až se příště budete muset svléknout do plavek, určitě to oceníte.

Horní polovina těla

I v sebenabitějším programu si najdete několik minut na to, abyste posílila horní polovinu těla. Stoupněte si proti zdi a opřete se o ni rukama ve výši očí. Pokrčte ruce v loktech a udělejte proti zdi dvacet kliků. Spouštějte se a zase zvedejte velmi pomalu a plynule, aby pracovaly všechny svaly. Vzhledem k tomu, že k této variantě kliků si nemusíte lehat na zem, můžete je udělat například i při polední pauze v kanceláři.

Kegelovy cviky

Posilte si hluboké vnitřní svaly a získáte tak nejen pevnější postavu, ale i lepší držení těla. Kdykoli si vzpomenete, sevřete svaly kolem močové trubice, jako kdybyste chtěla přerušit proud moči. Současně s tím sevřete i svaly kolem konečníku a pochvy. Kromě toho, že posílíte hluboké svaly, působí toto cvičení jako vynikající prevence před inkontinencí.