Menu
Úvod  › 

Zvyky lidí, kteří nikdy nevynechají trénink

Znáte to. Umíníte si, že budete pravidelně cvičit, ale pokaždé vám do toho něco přijde a za čas vaše předsevzetí zmizí v nedohlednu. Inspirujte se zvyky těch, kteří trénink nikdy nevynechají a vydrží až do konce.

První týden to ještě jde, ale pak se vám jednou zdá, že je na cvičení horko, pak zase prší. Jednou jste unavení, jindy po pařbě, potom se o vás pokouší rýmička a najednou zjistíte, že jste v uplynulém měsíci cvičili třikrát a to vlastně vůbec nemá cenu, takže své cvičební předsevzetí zrušíte pro jistotu úplně. Co odlišuje lidi, kteří dokáží dlouhodobě pravidelně cvičit od těch, kteří to po pár pokusech vzdají?

Všechno se počítá

Dostáváte osypky z představy vydýchané posilovny, nebo bezcílného pobíhání v parku? Předpokladem pro to, abyste u pravidelného cvičení vydrželi, je pohyb, který vás bude bavit. Jestliže máte problém vydržet u klasického cvičení, zkuste do svého programu zařadit pohyb v jiné podobě. Běžte se proběhnout se psem, vyzvěte své potomky na fotbalový zápas, domluvte se s kamarády na pravidelné utkání ve volejbalu. Každý pohyb se počítá a nemusíte při něm nutně být v posilovně.

Zaměřte se na přítomnost

Jakmile budete plánovat denní program s tím, že v něm musíte vyšetřit hodinu na cvičení, velmi pravděpodobně se objeví množství komplikací, které vám vaši snahu překazí. Místo toho, abyste plánovali dopředu, zaměřte se na aktuální okamžik. Máte zrovna volnou čtvrthodinku? Využijte ji hned ke cvičení a nečekejte na to, až se vám uvolní delší časový úsek. I za čtvrt hodiny si můžete kvalitně zaposilovat, nebo dát kratší cardio.

Dělejte to, při čem se cítíte dobře

Náš mozek je naprogramován k tomu, aby nám přinášel uspokojení z věcí, při kterých se cítíme dobře. Pokud se musíte ke cvičení přemlouvat, evidentně jste si vybrali špatný typ pohybu. Zapátrejte po tom, co vás baví a u čeho tedy bude větší pravděpodobnost, že vydržíte.

Vlastní motivace

Samozřejmě, že slyšíte, že všech stran, že byste měli cvičit, protože je to dobré pro vaše zdraví, tělo i kondici, ale nejdůležitější ze všeho je vaše vlastní motivace uvnitř vaší hlavy. Uvědomte si, proč vlastně chcete cvičit, čeho chcete dosáhnout a hlavně, co vám cvičení přináší. Když se vám nechce sportovat, představujte si, jak vám je příjemně po cvičení, jak se odplavuje váš stres, "vyčistí" se vám hlava a zlepší nálada.

Zaměřte se na jednu věc

Lidé, kteří začínají cvičit, dělají často chybu, kdy se snaží změnit všechno naráz, takže začnou cvičit, začnou držet dietu, rapidně změní složení jídelníčku a podobně. Jenže když máte "rozpracováno" na příliš mnoho frontách, snižuje se pravděpodobnost, že takto razantní změnu životního stylu dokážete dlouhodobě udržet. Začnete raději pozvolna a zaměřte se pouze na jednu věc. Potom k ní přidávejte další.