Menu
Úvod  › 

Zvyky lidí, kteří mají zdravý vztah ke cvičení

Vypadají skvěle a za jejich postavu byste vraždili. Jenže za jejich úspěchem stojí jen a jen zdravý vztah ke cvičení a vlastnímu tělu. Představujeme vám zvyky lidí, kteří zvládli úspěšně zhubnout a vytvarovat si postavu.

1. Poznají rozdíl mezi efektivním cvičením a pouhou bolestí.

Také jste přesvědčeni o tom, že pokud vás cvičení nebolí, děláte to špatně a cvičíte málo? Omyl. Mnohem důležitější než bolest je správná technika a efektivní cvičení vás vůbec bolet nemusí. Je samozřejmě v pořádku, pokud cítíte unavené svaly, ale pokud jste skutečně vyčerpaní k smrtí, bolí vás klouby, nebo máte jiný pocit výrazného nepohodlí či bolesti, rozhodně se nejedná o signál zdravého cvičení.

2. Dopřávají si volné dny.

Lidé se zdravým vztahem k cvičení poslouchají své tělo a pokud cítí, že jsou unavení, nebo se momentálně necítí ve formě, bez problémů vynechají cvičení a nepřemáhají se. Je samozřejmé, že se snažíte dosáhnout viditelných výsledků co nejdříve, ale pokud budete ignorovat signály svého těla, koledujete si o velké problémy.

3. Necvičí, aby mohli jíst, ale jí, aby mohli cvičit.

Pokud cvičíte s vidinou, že se poté nacpete k prasknutí a spálené kalorie představují vaše alibi, jste úplně mimo. Chytří, cvičící lidé dobře ví, že jídlo je nositelem živin a nikoli nepřítelem. Jí tak, aby mohli cvičit, a necvičí proto, aby mohli jíst. Přemýšlení na složením jídelníčku vám bude vždy prospěšné bez odhledu na to, jak nudně vám to zní.

4. Jsou flexibilní.

Je samozřejmě v pořádku, pokud máte sebedisciplínu na to, abyste cvičili pravidelně každý den, ale jakmile začnete rušit akce a odříkat schůzky se svými přáteli jen proto, abyste mohli do posilovny, je něco špatně. Lidé se zdravým přístupem ke cvičení dokáží pohyb včlenit do svého běžného programu, aniž by se museli nějak zvlášť omezovat. A stejně tak ho dokáží v případě potřeby i vynechat.

5. Ví, co mají rádi.

Vyvážené a zdravé cvičení se pozná podle toho, že jej děláte rádi a nemusíte se k němu příliš přemlouvat. Je jasné, že někdy jste pohybu nakloněni více a některý den se vám do něj příliš nechce, ale pokud se musíte ke sportování přemlouvat vždy a vykonáváte cviky, které srdečně nenávidíte, je něco špatně. Najděte si takový druh pohybu, který vám bude vyhovovat.

6. Střídají a mění cvičení.

Pokud každý den budete šlapat na rotopedu dvacet minut se stejnou zátěží, půjde pouze o stereotypní a jednotvárný pohyb, na který si vaše tělo záhy zvykne a na změny ve vaší postavě budete čekat marně. Lidé se zdravým vztahem k cvičení zkouší množství různých aktivit, mění zátěže, intenzitu, délky tras i počet opakování. Posilují různé části těla, střídají různé sestavy, zkrátka nedovolí svému tělu, aby zlenivělo a zvyklo si monotónní pohyb.

7. Mají plán.

Vědí, čeho chtějí dosáhnout, stanoví si realistický cíl a cílevědomě za ním jdou. Spočtou si, jaké jsou jejich časové, finanční i tělesné možnosti. Hledají cestu, jak cvičení skloubit se svým denním programem a místo planých výmluv jednají. Proto také velmi brzo vidí výsledky.