Menu
Úvod  › 

Zpestřete si na jaře svůj jídelníček

Po zimě je organismus unavený a zaplavený toxiny. Jaro volá po očistě těla, které potřebuje dostat nový impuls. Nebojme se tedy pořádně nakopnout svůj metabolismus. To se podaří díky detoxikaci, která nemusí představovat nic radikálního. Stačí změna stravy vynechat některé těžké potraviny. Vhodná strava se zakládá především na konzumaci čerstvého ovoce a zeleniny, luštěnin, obilovin. Obávat se nemusíme ani bylinek v podobě čajů na pročištění. Již za pár dnů se budeme cítit mnohem lépe.

Dodejte tělu minerály a vitamíny

Jestli organismus v březnu a dubnu po něčem lační, pak jsou to vitamíny, minerály a další důležité živiny. Po zimě je v těle relativně málo vitamínu C. S jeho pomocí bojujeme proti chřipkám a nachlazení. Za jarní únavou, kterou zná patrně každý, stojí nedostatek vitamínu B, železa a hořčíku. Proto je vhodné do jarního jídelníčku zařadit listovou zeleninu, ryby, ořechy, banány.

Zdroj:Jídelníček

Dovoleno je také vypít si večer malou skleničku červeného vína na pohodu a rovněž nezapomínejte na kvalitní hovězí maso. Dalším důležitým vitamínem je vitamín D, který vzniká působením ultrafialového záření. Zvlášť po zimě, kdy je sluníčka málo může v těle chybět. Proto jaro využijte jako doping a snažte se pobývat na sluníčku, dýchat čerstvý vzduch, hýbat se, ale i relaxovat. Zdrojem vitamínu D jsou ořechy, ryby, ale i vajíčka.

Lehká jarní strava

Zapomeňte na jaře na hutná jídla plná tuků a sacharidů. Zaměřte se na jarní čerstvou zeleninu: jarní cibulka, řeřicha, pažitka - to vše se může stát součástí salátů či chutných pomazánek v kombinaci s celozrnným pečivem. Objevujte různé recepty na saláty z čerstvých potravin a naklíčené plody. Výtečná je i kořenová zelenina, kterou využijete jak do vývaru, tak přílohu k masu dušenou či připravovanou na páře, pro maximální zachování vitamínů.

 Jarní potraviny

  • Ovoce
  • Zelenina
  • Bylinky
  • Ořechy a semínka
  • Luštěniny
  • Obilniny
  • Ryby
  • Hovězí maso
  • Vajíčka
  • Superpotraviny
  • Tofu