Menu
Úvod  › 

Zlepšete si držení těla

To, jakým způsobem stojíte, a držení vašeho těla rozhoduje o tom, jak štíhle působíte i jak se cítíte Jak a v čem vám pomůže správný postoj?

Jak rychlé by mělo být optimální hubnutí? Mnoho lékařů tvrdí, že můžete bezpečně zhubnout půl kila až jeden kilogram za týden. Lákavé inzeráty vám zase nabízí, že můžete s jejich přípravkem zhubnout devět kilogramů za čtyři dny. Existuje však jedna naprosto zaručená a bezpečná metoda, jak vypadat štíhlejší a okamžitě se cítit lépe. Staří, když se postavíte správně rovně.

James Emmett, chiropraktik pracující v Centrum Chiropractic Clinic v Ottawě, tvrdí, že lidé, kteří změní své držení těla, uvidí pozitivní výsledky nejen v tělesné oblasti, ale i v emocionální a psychické sféře. Pokud máte dobrý postoj, uvolníte napětí v celém těle a všechny orgány začnou fungovat lépe. Ostatně na zlepšení svého držení těla by měla, podle odborníků, zapracovat naprostá většina lidí. "Každý člověk je pod vlivem stresu," říká Emmett. "Rodina, práce, nebo obecně tělesný stres ovlivňuje držení těla."

Zkontrolujte si postoj

Kdy jste se naposledy zamysleli nad tím, jaký máte postoj? Emmett doporučuje následující kroky ke zkontrolování správného držení těla:

1. Zujte si boty a nejděte si rovnou plochu u zdi.

2. Postavte se ke zdi zády a tlačte proti ní patami a hýžděmi.

3. Vsuňte jednu ruku mezi zeď a svá bedra.

Tento prostor by měl být přesně na šířku jedné ruky. Pokud je větší, máte problém s přílišným zakřivením páteře. Emmett upozorňuje na to, že přílišné zakřivení bederní páteře táhne hlavu dopředu a vytváří kulatá ramena. Kromě toho, že se jedná o silně nepřitažlivý postoj, vede k celé řadě tělesných napětí a bolestí.

Vyhněte se chybám v držení těla

Řada věcí v práci, doma i při spánku může vašemu postoji velmi škodit. Emmett varuje především před následujícími chybami:

V práci: Nesedíte správně, často používané předměty (telefon, myš) nemáte umístěné na dosah a musíte se naklánět k monitoru. Toto chování vede k shrbeným ramenům a napjatým svalům. Stejně tak dlouhodobé stání na tvrdé podlaze (jako je například továrna nebo obchod), může vést k bolestem boků a zad.

Doma: Držíte dítě na jednom boku, žehlíte dlouho ve stoje, trávíte hodiny na nohou při vaření - všechno toto vede ke svalovému napětí a nesprávné rotaci těla.

Při spánku: Pokud spíte na břiše, zaděláváte si na bolesti krku a bederní páteře. Stejně tak spaní bez dostatečné podpory krku a boků vede k rotaci páteře.

Zlepšete si postoj

Kromě důsledného vyhýbání se chybám, odborníci radí dopřát si čas od času třicetisekundovou přestávku, která vám významně napomůže. Vstaňte, držte hlavu rovně, stáhněte ramena dozadu tak, aby se zapojily vaše zádové svaly.

Naučte se břišní dýchání, které je typické pro děti. Jakmile začnete dýchat do břicha, uvolníte si tak krční páteř, bedra i ramena.