Menu
Úvod  › 

Získejte svaly bez posilování

Nemusíte nutně zvedat padesátkrát činku a trápit se v posilovně, abyste si vybudovali svaly a získali větší sílu. Inspirujte si tipy, které vám přihrají svalnaté tělo i bez posilování.

I když tomu spousta mužů nevěří, nemusíte se nutně v posilovně trápit zvedáním činek pro to, abyste si vybudovali svaly a byli silnější. Právě návštěvy fitka spoustu mužů odrazuje od posilování a raději si jdou zaběhat, protože je to pro něj mnohem dostupnější a nenáročnější. Nic proti běhání, ale pokud toužíte po svalnatém a silnějším těle, máte i jiné možnosti než posilovnu:

Zvedněte ruce

Sklapovačky, dřepy, nebo výpady získají úplně nové grády a mnohem větší efekt, když u nich budete držet své ruce zvednuté vysoko nad hlavou. Budete tak posilovat celou horní polovinu těla. Pokud je to pro vás příliš obtížné, spojte dlaně za hlavou.

Švihadlo

Jedním z nejlepším způsobů, jak můžete posílit celé tělo, vybudovat si svaly, získat víc síly a vůbec lepší kondici, kupte si klasické švihadlo. Skákáním přes švihadlo posílíte všechny svalové skupiny a nejspíš zjistíte, že to s vaší kondicí není vůbec tak slavné, jak jste se domnívali. Střídat byste měli dvojskoky, s přeskoky na jedné či druhé noze a k tomu, aby byl vidět výsledek, je nutné skákat minimálně dvacet minut denně. Při skákání přes švihadlo rozhodně neposilujete jen svaly dolní poloviny těla ale i svaly na rukou, hrudníku, ramenou, nebo zádech.

Pohyb ve více směrech

Problém klasického posilování tkví v tom, že téměř všechny pohyby jsou vedeny ve směru nahoru-dolů nebo dopředu-dozadu. Aby bylo však posilování co nejúčinnější, je potřeba zapojit další dva směry, a to pohyby do stran a rotační pohyby. Je proto nutné dodržovat co nejpestřejší skladbu pohybů a sportů. Například při chůzi a běhu je přítomná právě rotace. Když se podíváte na závodní běžce zezadu, zjistíte, že jejich boky rotují o téměř devadesát stupňů. Rotující pohyb je přitom důležitý pro posílení středu těla, které zodpovídá za to, že vypadáte štíhlejší. Nechce se vám běhat? Dřepy a kliky dělejte jen na jedné noze, zapojíte tak mnohem víc svalů a posílíte i ty skupiny, které by jinak zůstaly nepovšimnuty.

Domácí práce

Nezříkejte se ani domácích prací a především ne prací kolem domu. Odborníci tvrdí, že při hodině práce na zahradě spálíte víc kalorií než při sportování, a především posílíte komplexně všechny svalové skupiny. Vzhledem k tomu, že jde o skutečně namáhavou aktivitu, je potřeba před ní rozehřát a protáhnout svaly stejně jako před jakýmkoli tréninkem. Snažte se střídat aktivity, například hrabání s rýpáním či pletím a zároveň se snažte střídat i dominantní ruce.