Menu
Úvod  › 

Získejte skvělou postavu v práci

Přestaňte se vymlouvat, že nemáte čas chodit do posilovny. Získat svaly a skvělou postavu můžete i v zaměstnání. Stačí si osvojit cviky, které můžete provádět i u pracovního stolu.

Odborníci se shodují, že nejlepším časem na cvičení je ráno nebo dopoledne, kdy je vaše energie na vrcholu a váš organismus je "nejochotnější" ke spalování tuků. Nicméně právě ráno a dopoledne je pro většinu smrtelníků čas, který skutečně nemohou trávit v posilovně, ale vydělávají si na svou obživu v práci. To však neznamená, že musíte na tvarování své postavy rezignovat a vymlouvat se na to, že trávíte v zaměstnání prakticky celý den. Existují totiž účinné cviky, které můžete bez problémů provozovat i v práci a u kancelářského stolu si tak zpevňovat postavu:

1. Vyměňte svou klasickou kancelářskou židli za gymnastický balón. Při sezení tak budete muset zapojit mnohem více svalů, nebudete si křivit záda a ulevíte si i od bolestí zad.

2. Choďte při telefonování. Využijte času, který trávíte telefonováním, a choďte. Pokud máte svou vlastní kancelář, můžete pochodovat na místě, nebo dělat při telefonování hluboké výpady. Jestliže pracujete v open-spacu, bude poněkud méně divně působit, když se budete při telefonování procházet. Protáhnete přitom ztuhlé svaly, spálíte kalorie navíc a za to vám pověst neurotika stojí.

3. Zatímco si studujete materiály na odpolední prezentaci, klidně můžete posilovat břicho. Sedněte si s rovnými zády. Natáhněte nohy a zvedněte je ze země tak, aby s vaším trupem svíraly úhel devadesát stupňů. Vydržte přibližně třicet sekund, potom nohy položte na zem a znovu zvedněte.

4. Předtím, než se zvednete ze židle, udělejte na ní pět rychlých obrácených kliků, kterými posílíte svaly celého těla. Chodidla nechte položená na zemi, zpevněte tělo a vzepřete se rukama na opěrkách své kancelářské židle (pokud vlastníte židli na kolečkách, přisuňte ji přirozeně nejprve ke zdi). Poté se jen za pomoci pomalého ohýbání loktů spouštějte o několik desítek centimetrů níže a zase se zvedejte. Vaše tělo musí zůstat stále zpevněné a v jedné rovině.

5. Zatímco píšete na počítači, tlačte svá chodidla proti podlaze. Tímto jednoduchým a zcela diskrétním cvičením posílíte prakticky všechny svaly nohou.

6. Na oběd odcházejte poslední a předtím, než doženete své kolegy, po dobu patnácti sekund pohybujte rukama tak, jako byste sprintovali. Tento pohyb by měl být co nejrychlejší.

7. Pořiďte si do kanceláře malý nafukovací míček a držte ho mezi koleny a vší silou mačkejte. Vydržte po dobu deseti sekund, poté na tři sekundy uvolněte. Denně byste měli udělat tři série po deseti cvicích.

8. Jestliže vám je jedno, co si o vás budou myslet vaši kolegové, kupte si do kanceláře dvě činky, se kterými budete moci posilovat, zatímco budete zírat na monitor počítače.