Menu
Úvod  › 

Jak získat skvělou postavu?

Máte pocit, že to, co jste nestihli shodit a zpevnit do léta, je už ztracené? Omyl. Ještě, než skončí léto, stihnete svou postavu výrazně vylepšit. Pusťte se do toho.

Jestli jste si hodlali vybudovat skvělou postavu do začátku prázdnin a nezvládli jste to podle svých představ, není potřeba propadat beznaději. Do konce léta ještě stihnete svou postavu výrazně vylepšit a přiblížit se svému ideálu. A dokonce se kvůli tomu ani nebudete muset přestěhovat na pustý ostrov, abyste nebyli vystaveni svodům grilování, zmrzliny a dalším letním lákadlům:

Přestaňte to odkládat.

I když se vám to zdá možná neuvěřitelné, změna životního stylu skutečně nemusí začínat v pondělí, nebo první den v měsíci. Dokonce s ní nemusíte ani čekat na další den. Čím víc to budete odkládat, tím větší je pravděpodobnost, že se ve finále k žádné změně neodhodláte. Pokud se sebou chcete skutečně něco udělat, udělejte to zkrátka hned teď. Dejte si dietnější oběd, jděte večer běhat, k večeři si dejte jen salát. Jednoduše se přestaňte vymlouvat a jděte do toho okamžitě.

Občas se rozmazlete.

Léto je klasicky obdobím, kdy jste obklopeni zmzlinou, grilováním, pivem, koktejly a miliony dalších lákadel, která vás svádí, abyste pravidla zdravého životního stylu porušili. Pokud budete ke své dietě přistupovat s tím, že už nikdy neochutnáte svá oblíbená jídla a budete si pouze odpírat, jste na nejlepší cestě k tomu, abyste ji dodržovali jen pár dní a pak pomalu sklouzli zpátky ke svému původnímu stravování. Zvolte si taková stravovací omezení, která budete schopni dodržovat dlouhodobě a nikoli jen pár dní. Můžete si dát například předsevzetí, že šest dní v týdnu nebudete jíst sacharidy večer.

Udělejte si plán.

I když to zní otravně, udělejte si plán a stanovte si cíle, kterých byste chtěli dosáhnout. Nedávejte si předsevzetí ohledně počtu kilogramů, které byste chtěli shodit, ale spíše si stanovte například, že budete na konci prázdnin schopni udělat dvacet kliků, nebo uběhnout dva kilometry bez zastávky. Vaše zlepšující se výkonnost vás bude motivovat k lepším a lepším výkonům.

Přestaňte počítat kalorie.

Místo toho, abyste počítali kalorie toho, co jste snědli, se snažte vyrovnat kalorický příjem a výdej. Slibte například sami sobě, že když si dáte v hospodě jedno pivo, budete běhat o dvacet minut déle. Zkrátka se snažte vyvážit to, co přijmete a vydáte, a bude to fungovat i bez počítání kalorií.

Hýbejte se každý den.

Léto je obdobím, které svádí k lenošení a nicnedělání. Horké, vlhké, dusné dny nejsou tím nejlepším povzbuzením pro sportování. Najděte si přes léto pohyb, který vás bude bavit a bude vám vyhovovat. Jděte plavat, hrajte plážový volejbal, zahrajte si badminton, cokoli se vám chce, důležité je, abyste se hýbali co nejvíc.

Choďte.

Každý krok navíc se počítá. Místo toho, abyste použili eskalátor, jděte po schodech pěšky. Čím víc výšlapů se vám do denního plánu podaří zařadit, tím lépe pro vaši postavu.

Mějte kontrolu nad jídlem.

Smiřte se s tím, že nikdy nezhubnete, pokud nebudete mít většinovou kontrolu nad tím, co přesně jíte. Čím více budete jíst v restauracích, fast foodech, stáncích, či ohřívaných polotovarů, tím méně můžete ovlivnit to, z čeho je vaše jídlo připraveno a tím víc prázdných kalorií zkonzumujete. Snažte se jíst co nejvíc jídel, které si připravíte sami doma a víte přesně, z čeho jsou připravena.