Menu
Úvod  › 

Zhubněte po porodu: Co vám pomůže

Váhový přírůstek v těhotenství je přirozený a zdravý. Na druhou stranu je jasné, že o přebytečné kilogramy nestojíte a chcete se jich po porodu co nejrychleji zbavit. Tady jsou užitečné tipy, které vám pomohou v boji za původní postavu.

Pokud čekáte zázraky a chcete, aby se vám postava vrátila do normálu během měsíce po porodu, můžete klidně přestat číst. Neexistuje zdravý a neškodný recept, který by vám něco podobného mohl slíbit. Stejně tak, jako jste pomalu a postupně přibývala s postupujícím těhotenstvím, stejně pozvolna budete po porodu hubnout. Přinášíme vám několik tipů, které vám při vašem dietním úsilí pomohou.

Kojení

Jedním z vynikajících způsobů, jak se zbavit těhotenských kilogramů je kojení. Samozřejmě se do původní formy nedostanete pouze kojením, ale pomůže vám výrazně hubnout. Jedním z důvodů, proč přibíráte v těhotenství je snaha vašeho těla udělat si kalorické zásoby, které využije při pozdějším kojení. Při něm totiž spotřebujete dalších 200 až 500 kalorií za den. Kojení je proto vynikajícím přirozeným způsobem, jak spálit několik kilogramů.

Cvičení

Cvičení po porodu má spoustu výhod. Zbavíte se nadbytečných kilogramů nasbíraných v průběhu těhotenství, eliminuje riziko poporodní deprese a na rozdíl od diety nijak negativně neovlivňuje kojení. Naopak nejnovější výzkumy ukazují, že matky, které cvičí, mají více mléka.

Se začátkem cvičení počkejte šest týdnů po klasickém porodu a osm týdnů po císařském řezu. Odborníci doporučují začít s mírně zátěžovým pohybem, jako je rychlá chůze, plavání nebo jóga. Snažte se do cvičení zapojit i nějaké další kamarádky, budete se navzájem motivovat a povzbuzovat.

Začínejte s desetiminutovým blokem cvičení a teprve pokud jej zvládnete bez problémů, přidejte zátěž. Nepřetěžujte se a začněte pozvolna. S cvičením přestaňte okamžitě jakmile ucítíte dechovou nedostatečnost, bude se vám točit hlava nebo se budete cítit unavená.

Existuje spousta typů cvičení, které můžete klidně cvičit doma s DVD. Pokud jste například před otěhotněním absolvovala alespoň několik hodin jógy nebo pilates, nic vám nebrání pokračovat ve cvičení i doma, kdy si můžete jej můžete zařadit do svého programu, jak se vám to aktuálně hodí.

Další důležitou oblastí, kterou byste při cvičení neměla opomíjet, je vaše vagína, respektive svaly pánevního dna. Po porodu mohou být svaly a vazy uvolněné. Vynikající metodou jsou kegelovy cviky, které můžete praktikovat prakticky kdekoli. Zkuste jednoduše zatnout svaly, jako byste chtěl přerušit proud moči, a počítat do pěti. Tak posilujete svaly pánevního dna.

Zdravý jídelníček

Hned po pravidelném pohybu je zdravý jídelníček nejlepším způsobem, jak se zbavit těhotenských kilogramů. Zaměřte se však na živiny a vyvážený jídelníček nikoli na dietu. Zvlášť pokud kojíte je nutné, aby vaše dítě dostávalo v mléce všechny důležité živiny.