Zelené potraviny, které by neměly chybět v jídelníčku

Zelená v potravinách = zelená pro zdraví. Právem lze zelené potraviny označit za výjimečné a zařadit mezi superpotraviny. Do kategorie ?zelené potraviny? můžeme zahrnout všechny ty, které mají zelenou barvu a obsahují maximální množství zdraví prospěšných látek.

Velmi často si pod tím to názvem lidé představí tolik opěvovaný zelený ječmen, výhonky mladé pšenice, řasy (sladkovodní i mořské), patří sem však mnohem více potravin. Například zelená káva (co sílu dává), velký pomocník při hubnutí, kopřiva, špenát, řapíkatý celer, zelený čaj, brokolice.

Zdroj:Zelené potraviny

Co zelené potraviny spojuje?

Zelené potraviny mají mnohé vlastnosti společné - vysoký podíl chlorofylu a vysoký obsah minerálů. V dalších rysech se od sebe liší, a to nejen chutí. Moringa, Spirulina, kopřiva, mladý ječmen a další zelené potraviny mají pestrou paletu minerálů, vitamínů a dalších cenných látek, které jsou zásadní pro zdraví člověka.

Jak působí na lidský organismus?

Díky těmto potravinám se přirozeným způsobem detoxikuje organismus, zlepšuje zdravotní stav člověka, působí jako prevence před řadou chorob, dodávají tělu energii, mladistvost a odstraňují únavu. Chrání tělo před volnými radikály (obsahují důležité antioxidanty).

Pomáhají tělu vstřebávat železo a chrání tak před chudokrevností. Dále pak nechybí vláknina, která podporuje zdraví střevní mikroflóry. Dokonce zlepšují psychiku, paměť a stav pokožky. Zelené potraviny jsou zkrátka důležitým článkem ve zdravém jídelníčku. Díky přítomnosti enzymů, proteinů, aminokyselin, vitamínů, minerálů, antioxidantů a stopových prvků dokáží mnohé, včetně schopnosti upravit překyselení organismu.

Které potraviny konzumovat?

  • Moringu

  • Zelený ječmen

  • Spirulinu

  • Chlorellu

  • Kopřivy

  • Špenát

  • Brokolici

  • Zelenou kávu

  • Zelené Klíčky

  • Zelené listy pampelišky

Jak je konzumovat?

Některé zelené potraviny lze konzumovat v tabletách, sušeném prášku, který se přidává do nápoje. Co se týče zeleniny je ideální v syrové podobě (nikoliv vařené, kdy ztrácí své hodnoty). Ty si můžete odšťavnit, rozmixovat a připravit smoothie. Způsobů jak zelené potraviny konzumovat existuje nespočet. Přidáním do salátů, pomazánek, jogurtu, formou nápojů, čajů.