Menu
Úvod  › 

Vyzkoušené tipy, jak se zbavit nafouklého břicha

Cvičíte jako šílení, snažíte se hlídat v jídle a vy máte pořád břicho jako v pátém měsíci. Možná není na vině vaše životospráva, ale plynatost. Víte, jak se zbavit nafouknutého břicha?

Možná si to vůbec neuvědomujete. Snažíte se zoufale zhubnout, ale i když se objem všech ostatních partií vašeho těla zmenšuje, vaše břicho zůstává stále kapitolou samo pro sebe. Ať děláte, co chcete, pořád je váš profil silně neuspokojivou záležitostí. Jenže na vině nemusí vůbec být špatné složení jídelníčku, nebo nedostatek pohybu. Problém může být v plynatosti, kterou trpíte, a která je důvodem vašeho nadmutého břicha. Ostatně podle lékařských statistik trpí nadýmáním celá třetina lidí. Víte, jak se nadýmání zbavit?

1. Jíte moc velké porce.

Pokud se nacpáváte k prasknutí a dopřáváte si dřevorubecké porce, možná je právě to důvodem vaší plynatosti a nafouklého břicha. Místo menšího počtu velkých porcí zkuste svůj jídelníček poskládat s většího množství menších porcí. Klidně zařaďte do svého denního programu jedno nebo dvě jídla navíc. Důležité je, abyste jídlo řádně rozžvýkali, protože hltáním velkých soust zvyšujete množství vzduchu, který spolykáte a tudíž i pravděpodobnost, že budete nadmutí. Jezte pomalu, žvýkejte jídlo dvakrát více, než jste zvyklí a omezte velikost porcí. Vaše problémy s plynatostí by pak měly také ustoupit.

2. Potravinová alergie a intolerance.

I když si to spousta lidí neuvědomuje, potravinové alergie a intolerance jsou velmi běžnou záležitostí. A právě jejich častým projevem je nadměrná produkce plynu a nadýmání po konzumaci problematické potraviny. Mezi nejčastější potravinové alergie patří alergie na laktózu, fruktózu, vejce a lepek. Jejich společným jmenovatelem je právě nadměrná produkce plynu a nadýmání. Zkuste na pár týdnů vyřadit ze svého jídelníčku tyto problematické potraviny (nejlépe jednu po druhé) a pokud uvidíte změnu, možná jste právě diagnostikovali utajenou intoleranci či alergii.

3. Polykáte příliš mnoho vzduchu.

Plyny ve vašem trávicím systému pochází ze dvou hlavních zdrojů. Buď jsou produktem bakterií ve střevech, nebo je spolykáte, když jíte nebo pijete. Pravděpodobně největším zdrojem jsou potom sycené (bublinkové) nápoje. Právě plyn, který je v nich obsažen, může být příčinou toho, že vám ploché břicho stále uniká. Žvýkání žvýkaček, jezení v rychlosti, nebo pití s pomocí brčka jsou dalšími způsoby, jak do svého trávicího systému dostat nadměrné množství plynů.

4. Trpíte syndromem dráždivého tračníku.

Syndrom dráždivého tračníku je relativně častá choroba, která postihuje přibližně čtrnáct procent lidí. Její příčina je neznámá a u většiny postižených zůstane choroba nediagnostikována. Mezi nejčastější symptomy Syndromu dráždivého tračníku patří nadýmání, bolest břicha, průjem, nebo naopak zácpa. Pokud se v těch nepříjemných příznacích poznáváte, navštivte svého lékaře a nechte si udělat odborné vyšetření.

5. Přeháníte to s alkoholem.

Cukr obsažený v alkoholu velmi často způsobuje trávicí problémy, protože přispívá k množení bakterií ve střevech, což zase vede k nadměrné produkci plynů. Omezte konzumaci alkoholu a pokud už se rozhodnete pít, volte nepřislazovaný alkohol. Vyhýbejte se likérům, koktejlům a soustřeďte se spíše na "čisté" druhy alkoholu.