Menu
Úvod  › 

Výpověď ohrožuje vaše manželství

Přišli jste oba dva o práci a váš rodinný rozpočet se otřásá v základech. Jenže výpověď neohrožuje jen vaše materiální zabezpečení ale i váše vztah. Dá se taková situace vůbec zvládnout? Načerpejte tipy, jak na to.

Když dostal výpověď jeden z vás, situace se nezdála tak beznadějná. Měli jste jistotu, že v rodině zůstane alespoň jeden plat a budete mít rezervu pro případ nouze. Jenže teď i tato záchranná brzda padla a bez práce jste se ocitli oba dva. Pro manželství, a obecně jakýkoli vztah, je to obrovská rána a bude zapotřebí velkého úsilí, aby ho nijak nepoznamenala.

Mám prázdné kapsy

Deset kroků, které Vám zachrání manželství:

  1. Zaměřte se na priority. Ujasněte si, na čem stojí váš vztah a proč spolu jste. Jestliže máte kvalitní a funkční vztah, dočasná materiální nouze by jej neměla ohrozit. Zkuste se vrátit na začátek vašeho vztahu a stavět na stejných základech jako kdysi. Pokud jste však své manželství postavili na penězích, pravděpodobně zjistíte, že máte problém.
  2. Zapojte do hry i své okolí. Požádejte své přátele, aby vám pomohli s hledáním nového místa. Nikdy nevíte čí kamarád vám přihraje vysněné zaměstnání.
  3. Dohodněte si vzájemně pravidla a domluvte se, kdo jaké povinnosti převezme, za co bude ručit a jaký bude váš časový harmonogram.
  4. Nebojte se oslovit odborníky a najít nejlepší řešení vaší současné situace. Hrdost v tomto případě není na místě a neměli byste se stydět požádat o radu. Finanční experti by vám měli být schopni poradit s přerozdělením financí a nalezení možných rezerv.
  5. Čerpejte energii ze své rodiny a snažte se co nejlépe využít společně strávený čas. Snažte se k nastalé situaci přistupovat pozitivně a například se věnovat více svým dětem. Společně strávený čas je penězi nezaplatitelný.
  6. Komunikujte spolu. Uvědomte si, že stejné pocity beznaděje, strachu a nejistoty jako vy zažívá i ten druhý. Nejlepší zbraní je trpělivost, tolerance a projevy lásky, které vás ujistí, že i přes svízelnou situaci máte někoho, na koho se můžete spolehnout a kdo vás podrží. Není nic špatného na tom, pokud se cítíte vyčerpaní a zoufalí, špatné je, pokud o tom nedokážete mluvit.
  7. Přehodnoťte svůj životní styl. Teď máte konečně čas věnovat se svému zdraví a také pro něj něco udělat. Věnujte se víc pohybu, přemýšlejte o tom, jaké potraviny kupujete, využijte nově nabytý čas na přípravu zdravého jídla.
  8. Snažte se být v pohodě a zbytečně se ještě víc nestresovat. Problémy řešte až v okamžiku, kdy skutečně nastanou a nevymýšlejte předem katastrofické scénáře.
  9. Užívejte si přítomnost a ke každému dni přistupujte s vděčností. Pokud se budete trápit tím, "co by bylo, kdyby..." nijak si nepomůžete a jen budete zbytečně kazit vztah neplodnými hádkami.
  10. Zaměřte se spíš na to, co máte, než na to, co byste mohli mít, nebo co nemáte.