Menu
Úvod  › 

Vydělejte miliony, aneb jak založit eshop

Už vás nebaví otravný šéf a miniaturní výplaty? Dejte jim vale a začněte pracovat sami na sebe. Podnikání na internetu má spoustu výhod, ale také svá jasná pravidla, která se vám vyplatí dodržovat.

"Pracoval jsem jako obchodní zástupce jedné firmy a myslím, že jsem nebyl tak úplně špatný. Po několika letech mě ale začalo štvát vynakládat energii pro někoho jiného, kdo těží z mé práce, a nemít nic vlastního, proto jsem se rozhodl, že zkusím štěstí v podnikání," říká třiatřicetiletý Pavel K. z Prahy. "Ze svých dlouholetých zkušeností jsem věděl, že je díra na trhu v oblasti pánských doplňků, jako jsou kvalitní kravaty a podobně. Založil jsem si, s pomocí dvou kamarádů, eshop, sehnal dodavatele z Itálie a začal podnikat. Samozřejmě jsem brzo zjistil, že jsem byl značně naivní a spousta věcí nejde dělat tak, jak jsem si původně představoval. Po několika měsících ale začaly být mé příjmy zajímavější a i když to trvalo ještě dva roky, než jsem mohl dát výpověď a spolehnout se pouze na výdělky ze svého projektu, stálo to za to."

Možná jste i vy v podobné situaci a už vás nebaví klasický zaměstnanecký poměr. Než se vrhnete po hlavě do internetového podnikání, měli byste si osvojit jeho základní zásady:

Najděte díru na trhu

Základem úspěchu, na kterém všechno stojí a padá, je obor, v němž se rozhodnete podnikat, respektive zboží, které hodláte prodávat. Zkuste najít díru na trhu a obor, v němž není příliš velká konkurence. Představa, že budete prodávat například mobily a dokážete s tímto artiklem prorazit a vydělat závratné částky, je skutečně zcestná. Pátrejte po "nedostatkovém" zboží a rozhodně není od věci, pokud půjde o obor, o kterém něco víte, nebo je vaším koníčkem. Jen těžko se například uživíte prodejem akvaristických potřeb, pokud jediná ryba, se kterou jste kdy přišli do bližšího styku, byl vánoční kapr.

Založení firmy

Identifikovali jste předmět svého podnikání? Výborně. Teď jsou na řadě právní úkony. Budete potřebovat minimálně živnostenských list a registrovat se musíte na správně sociálního zabezpečení a zdravotní pojišťovně. Další variantou je založení společnosti s ručením omezeným, která však vyžaduje základní kapitál a celou řadu úřednických úkonů, jako je sepsání společenské smlouvy, zápis do obchodního rejstříku, registraci u finančního úřadu a další. Stále více lidí se proto uchyluje k takzvaným ready made sro , což jsou vlastně předzaložené společnosti, registrované obchodním soudem. Kromě toho, že mají tyto firmy již splacený základní kapitál, existuje u nich výrazná úspora času, protože nemusíte čekat na žádnou registraci a podnikat můžete začít prakticky od hodiny. Až budete mít své podnikání právně ošetřené, nezapomeňte sepsat obchodní podmínky a reklamační řád.

Technické detaily

V tomto případě záleží na tom, jak jste vy sami technicky zdatní a kolik peněz můžete do zprovoznění eshopu investovat. Pokud si troufáte, můžete si redakční systém eshopu naprogramovat sami, nebo využít některou z přednastavených šablon, které se dají využít za mírný poplatek, nebo dokonce zadarmo. Druhou variantou je, že si zaplatíte profesionála, který vám technické řešení ušije na míru. Nicméně očekávejte, že jde o řešení poměrně finančně nákladné a budete muset zaplatit i grafika. Nepodceňte ani výběr (a následnou registraci) domény. Mělo by jít o název, který si vaši klienti snadno zapamatují, nebude se jim plést s konkurencí a z kterého bude na první přečtení jasné, čím se váš eshop zabývá.

Marketing a komunikace

I kdybyste měli nejlepší eshop na světě, bude vám to na nic, pokud se o něm vaši potenciální zákazníci nedozví. Právě marketing a propagace jsou stěžejní částí obchodování a bohužel také kamenem úrazu. Můžete si samozřejmě najmout reklamní či mediální agenturu a s jejich podporou se dostat do podvědomí zákazníků. Jde však o cestu velmi finančně nákladnou. Pokud se rozhodnete propagovat své nové podnikání sami, je nutné, abyste se dostali na přední pozice vyhledávačů a měli tak jistotu, že si vás klienti všimnou, až budou to které zboží hledat. Zkuste výměnu zpětných odkazů, bartery, nebo stále velmi oblíbené soutěže. Vybudování značky a její udržení je záležitost velmi časově náročná, ale nevyplatí se ji podceňovat.

Zkuste sami oslovit firmy, které by s vámi mohly spolupracovat. Nepodceňte přitom vlastní prezentaci. Samozřejmostí by měla být schopnost perfektně formulovat obchodní plán i cíle, vytištěná prezentace doposavad dosažených výsledků a návrhy možných způsobů spolupráce a vizitky s aktuálními kontakty. To všechno podpoří vaši důvěryhodnost a ochotu vašich obchodních partnerů.


Oblíbená témata