17.08.2016 - Životní styl

Plavání a jeho blahodárný účinek na zdraví

Plavání patří k oblíbeným aktivitám dokonce u NEsportovců. Přináší sebou hned několik výhod. K přednostem plavání patří bezpochyby fakt, že jej lze provádět v jakémkoliv věku a rovněž je vhodnou aktivitou pro lidi trpící nadváhou.

Díky plavání lze dosáhnout lepší pohyblivosti celého těla, posílení svalstva, obranyschopnosti organismu a zlepšení kardiovaskulárního systému. Během plavání jsou zapojeny všechny důležité svalové partie a dochází tak k posílení břicha, zad, hýždí, nohou i prsou. Dokonce se při něm posilují i málo využívané svaly vnitřních stran stehen. Jelikož voda nadnáší tělo, nebývají zatěžovány klouby, ale naopak se jejich pohyblivost zlepšuje. Jaké další benefity přináší plavání, si prozradíme v následujících řádcích.

Plavání a otužování

Pro ochranu naší imunity je výborné k plavání přidat i otužování. V bazénu je k tomu vynikající příležitost. Otužování má mimo zvyšování odolnosti i další výhody. Jednak stimuluje látkovou výměnu, zlepšuje chuť k jídlu, aktivuje organizmus, navozuje duševní i tělesnou pohodu. Aby však mělo otužování kladný efekt, je důležitá pravidelnost a postupnost. Tedy pozvolné navyšování otužovacích procedur. Na prudké změny si dejte pozor.

Chuť k jídlu, zdravý spánek a dobré trávení

Jakékoliv cvičení i pobyt ve vodě příjemně unavuje a podporuje chuť k jídlu. Díky aktivnímu kopání dolních končetin ve vodě se zlepšuje střevní peristaltika. Vlivem plavání dochází rovněž k prohloubení a prodloužení doby spánku.

Kardiovaskulární systém

Přiměřená námaha kladně ovlivňuje i srdečně cévní systém. Pravidelné cvičení ať už na suchu či ve vodě přispívá k zesílení srdečního svalu a zvětšení srdečních komor.

Jak ovlivňuje plavání naše dýchání

Během plavání i cvičení zajišťujeme dostatečnou výměnu kyslíku až do okrajových částí plic. To způsobí zvýšení kapacity plic, rozpínavost a lepší pružnost hrudního koše.

Plavání pro zdraví i hubnutí

Plaváním se dá dokonce spálit nemalé množství kalorií. Styl plavání, délka a jeho intenzita rozhodují o tom, zda vám plavání pomůže hubnout, nabrat svaly či zlepšit kondici.

Autor: - Redakce -

Přečtěte si také:
Core trénink ? proč je důležitý a tipy na cvičení středu těla (24.02.2017)
Posilování doma ? poctivě a hlavně vytrvat (26.01.2017)
Rady a tipy pro sexy břišáky! (25.11.2016)
Jak zpevnit ochablé břišní svaly (24.11.2016)
Proč je lepší cvičit doma?! (26.10.2016)
Jak se donutit se svým tělem něco dělat?! (11.10.2016)
Nejlepší cviky na stehna (11.08.2016)
Nejčastější chyby při cvičení s vlastní váhou (08.08.2016)
Motivační důvody proč začít běhat (18.06.2016)
Které sporty jsou pro ženy nejvhodnější? (06.05.2016)
Posilování břišních svalů ? co děláte špatně? (06.04.2016)
Otestujte si svou fyzičku ? Jak jste na tom? (05.04.2016)
Unikátní a revoluční přístroj Vacushape (02.04.2016)
Jak vybudovat svalovou hmotu (31.03.2016)
14 zdravých potravin, které podpoří hubnutí a růst svalové hmoty + bonusový recept (30.03.2016)
Cvičení, které vás bude bavit (25.03.2016)
Speciálně pro ženy: Mýty o posilování (30.06.2009)
5 důvodů, proč jezdit na kole (26.06.2009)
Získejte štíhlý pas! (09.06.2009)
4 signály, že máte špatného trenéra (04.06.2009)
Začněte posilovat: Tipy pro začátečníky (07.05.2009)
Cvičení, které zvýší vaši ohebnost (07.05.2009)
Získejte ploché břicho (20.03.2009)
Cviky pro posílení hrudníku (04.03.2009)
10 nejčastějších výmluv, proč nemůžete cvičit (23.02.2009)
Vybudujte si tělo, které chcete (12.02.2009)
Překvapivé triky pro ploché břicho (02.01.2009)
10 nejlepších tipů pro vybudování svalů (12.11.2008)
5 fitness zásad, které musíte znát (27.10.2008)
 
Diskuse ke článku (počet reakcí: 0)