Menu
Úvod  ›   › 

Jak ušetřit, když začínáte podnikat

Rozhodli jste se začít podnikat, ale nemáte do začátku příliš peněz? Rozjet úspěšný podnik se však dá i s minimem prostředků. Poradíme vám, jak na to.

Pokud se domníváte, že začít podnikat se dá pouze s obrovským kapitálem, jste na omylu? Stačí, když máte dobrý nápad, a můžete rozjet podnikání i s minimálními náklady. Musíte však samozřejmě znát základní triky, jak v podnikatelských začátcích ušetřit:

1. Prezentace zdarma.

Ať už se rozhodnete podnikat v jakémkoli oboru, je vám zřejmě jasné, že bez webové prezentace nemá vaše snažení žádný smysl. Internet je prostorem, kde se o vás vaši potenciální zákazníci a klienti dozví a zjistí, zda jim máte co nabídnout. Přitom však tvorba webových stránek nemusí udělat do vašeho rozpočtu žádnou díru. Samozřejmě si můžete najmout firmu, která vám webové stránky udělá za několik desítek tisíc, ale stejně tak už na trhu působí profesionálové, kteří nabízejí vytvoření webových stránek zdarma. Můžete například využít služeb webhostingové společnosti Banan.cz, která nabízí profesionální webhosting, k tomu webové stránky šité na míru zákazníkovi a kompletní administrování obsahové části webu zcela zdarma.

2. Využijte sociálních sítí

Pokud máte přebytek peněz a nevíte, kam je investovat, klidně si zaplaťte rozsáhlou reklamní kampaň s billboardy u silnice a reklamou v televizi, ale pokud jste na tom jako většina začínajících podnikatelů, velmi pravděpodobně budete šetřit každou korunu a budete se snažit snížit náklady na naprosté minimum. A tady přijdou ke slovo sociální sítě, které budou v tomto ohledu pracovat za vás. Založte si profil vaší společnosti na Facebooku i Twitteru a požádejte své přátele, aby ho sdíleli a propagovali mezi svými dalšími přáteli. Pokud se vám navíc podaří získat i několik pozitivních referencí, máte vyhráno. Osobní zkušenost je vždy účinnější a efektivnější než anonymní, nic neříkající, reklama. A navíc za tento typ propagace nemusíte zaplatit ani korunu.

3. Navažte kontakty.

Snažte se spojit s ostatními podnikateli a navázat užitečné kontakty. Brzy zjistíte, že s nedostatkem finančních prostředků se potýká celá řada začínajících podnikatelů a jsou pro mnohem ochotnější domluvit se například na barteru nebo jiné formě vzájemné výpomoci, která bude pro všechny výhodnější než platba. Nebojte se přicházet s neotřelými nápady a nabídkami, ostatní je určitě ocení, a záhy zjistíte, že kontakty v příbuzných oborech jsou nedocenitelným kapitálem.

4. Počkejte s kanceláří.

Jeden z hlavních výdajů začínajících podnikatelů představuje pronájem kanceláře. Představa, že své nové klienty vítáte ve vkusně zařízené kanceláři, je jistě lákavá, ale přemýšlejte objektivně o tom, zda kancelář pro své podnikání skutečně nutně potřebujete. Nestačila by vám v počátcích vaše vlastní pracovna a kontakt s klienty by se mohl odehrávat na schůzce v příjemné kavárně, kde by vás zaplacení útraty vyšlo několikanásobně méně než pravidelné placení kanceláře? Zanalyzujte své skutečné potřeby a raději investujte do věcí, bez kterých se vaše podnikání opravdu neobejde.

5. Pokuste se stáhnout poplatky.

Možná máte pocit, že jde pouze o detaily, ale zkuste si spočítat, kolik měsíčně vynaložíte za všechny bankovní poplatky, plus za telefonní účty. Zjistěte si, jaké podmínky nabízí konkurence banky a telefonního operátora, které v současné době používáte. Poté se pokuste vyjednat si u nich lepší podmínky. Banky i operátoři si obvykle dokáží spočítat, že se jim vyplatí vyjít vstříc lidem, ze kterých se v budoucnu mohou stát velmi významní zákazníci, a vaše poplatky se tak mohou zásadním způsobem snížit. Stejně tak si lze lepší podmínky vyjednat například i u České pošty, nebo různých přepravních společností, pokud jejich služby budete při podnikání využívat.

Ohodnoťte tento článek:
Hodnocení: 5/5 (1 hlas)
Přečtěte si také:
Začněte podnikat: Jak získat webové stránky zdarma
Největší chyby, které děláte při podnikání
5 tipů, když si zřizujete webové stránky
5 zásad, které musíte dodržovat při práci z domova
5 zbytečných a smutných chyb při tvorbě webu