Menu
Úvod  ›   ›   › 

Srovnání: Jaké cvičení si vybrat?

Aerobic, pilates, zumba, power jóga, běh... Jaké cvičení si vybrat, když potřebujete zhubnout a jakému se věnovat, když chcete zpevnit postavu? Přinášíme vám velký srovnávací test.

Pilates - AerobicBěhPower jógaZumba

Pilates

Pozitiva: S jeho pomocí si vybudujete silný střed těla. Posílíte i takové problematické zóny, jako je například břicho, stehna, nebo hýždě. Pohyby jsou pomalé a plynulé, takže při něm nedochází k namáhání kloubů. Získáte větší ohebnost a lepší držení těla, díky kterému budete vypadat štíhlejší.

Negativa: Nečekejte, že pouze za pomoci cvičení pilates výrazně zhubnete. Přirozeně se při něm také spalují kalorie a především se budují svaly, které spalování kalorií podporují, ale většího váhového úbytku dosáhnete při aerobním cvičení.

Spalování kalorií: Záleží na tom, s jakou intenzitou pilates cvičíte. Například sedmdesátikilový člověk, který cvičí začátečnickou úroveň pilatesu, spálí za hodinu 252 kalorií. Pokud se však dopracujete k vyšší pokročilosti a budete cvičit intenzivněji, spálíte za stejnou dobu 432 kalorií.

Cvičení žen

Aerobic

Pozitiva: Pravidelným praktikováním aerobicu (a jeho různých variant) snížíte riziko srdečních onemocnění, vysokého krevního tlaku, obezity a diabetu typu 2. Dochází při něm k intenzivnímu vyplavování endorfinů, takže vám pomůže i proti depresi a přihraje vám dobrou náladu. Vytvarujete si při něm postavu a účinně zhubnete.

Negativa: Aerobic představuje velkou zátěž na klouby a zdaleka se nehodí to každého. Výskoky a výpady zatěžují neúměrně kolena i kotníky. Navíc hrozí velké riziko jejich poškození.

Spalování kalorií: Sedmdesátikilový člověk spálí za hodinu aerobicu pro začátečníky 400 kalorií. Pokud zvolíte vyšší intenzitu, spálíte 477 kalorií.

Běh

Pozitiva: Neexistuje způsob, jak rychleji shodit nadbytečná kila, než je běh. Běžci mají zdravější srdce než například chodci, protože běh zlepšuje cirkulaci krve a okysličení. Podle vědců zlepšuje pravidelné běhání i paměť a koncentraci.

Negativa: Při běhu zatěžujete neúměrně klouby, zejména kolena a kotníky. Vědci spočetli, že průměrný běžec udělá při běhu osm set až tisíc kroků, při kterých na jeho klouby působí trojnásobný tlak než při chůzi. Pokud se dostatečně nezahřejete a neprotáhnete, hrozí také vysoké riziko poškození šlach, svalů a kloubů. Zejména je běh nevhodný pro lidi s nadváhou.

Spalování kalorií: Vážíte sedmdesát kilogramů a běháte půl hodiny? Počet spálených kalorií záleží na tom, jak rychle běžíte. Při rychlosti 7 kilometrů za hodinu spálíte 288 kalorií. Při rychlosti dvanáct kilometrů v hodině spálíte 459 kalorií.

Maraton

Autor: FP

Power jóga

Pozitiva: Protáhnete si všechny svaly, na které si jen vzpomenete a rapidně se zvýší vaše flexibilita. Posílíte i hluboko uložené svaly, které se při ostatních cvičení zůstávají netknuté. Zlepší se vaše držení těla, protože posílíte i střed těla a budete vypadat štíhlejší.

Negativa: Energickým lidem může jóga připadat málo dynamická, protože cvičení není založeno na mnoha opakování, ale udržení jedné pozice. Není vhodné praktikovat ji, alespoň zpočátku, bez odborného vedení, protože správné provádění pozic je klíčové.

Spalování kalorií: Pokud máte sedmdesát kilogramů a budete cvičit power jógu hodinu, spálíte 351 kalorií.

Zumba

Pozitiva: Při zumbě (a dalších tanečně laděných trénincích) spálíte spoustu kalorií a vyplavené endorfiny vám dodají energii.

Negativa: Při zumbě neposílíte svaly a její choreografie může vyřadit ze hry osoby, které mají problémy s koordinací. Navíc není vhodná pro osoby, které mají problémy s klouby.

Spalování kalorií: Sedmdesátikilový člověk, který bude cvičit hodinu zumbu, spálí 536 kalorií.