Ve kterých potravinách najdete pro tělo nejprospěšnější tuky?

Nejsou tuky, jako tuky. Mnoho lidí se tohoto slova děsí, obzvlášť pokud se nachází ve fázi hubnutí. Jenže tuky máme dobré a špatné. Dobré = nenasycené mastné kyseliny a špatné = nasycené mastné kyseliny. Právě ty dobré tvoří důležitou součást zdravého jídelníčku a během hubnutí jsou naprostou nezbytností. Špatné tuky jsou kamenem úrazu.

Zvyšují hladinu cholesterolu a podporují vznik řady chorob, zatímco ty dobré srdce chrání a podporují celkové zdraví člověka. Pomáhají udržet tělesnou teplotu, správnou funkci membrán, chrání orgány. Potravin, které obsahují zdravé tuky je spousta. My si dnes vyjmenujeme některé z nich.

Zdroj:Nejprospěšnější tuky

Stop špatným tukům

Špatné tuky se nacházejí v tučných masech, plnotučných mléčných výrobcích a mnohých balených potravinách/polotovarech. Rozhodně se vyplatí sledovat etikety a vědět, jaký druh konzumujete. Vystříhejte se nasyceným tukům a trans mastných kyselin.

Potraviny se zdravými tuky

  • Semínka

Semínka mají blahodárný vliv na lidský organismus. Obsahují právě zmiňované dobré tuky, které snižují cholesterol. Tuky rostlinného původu všeobecně patří mezi zdravější, než tuky z živočišných produktů.

  • Ořechy

Veškeré ořechy prospívají zdraví, především srdci. Obzvlášť vlašské ořechy jsou učiněným balzámem pro srdce.  Ale pozor - všeho moc škodí, proto to ani s ořechy nepřehánějte. Ačkoliv obsahují zdravé tuky, neznamená to, že se jich může spořádat mnoho. Bohatě stačí 14 vlašských ořechů nebo 24 mandlí, případně 18 kešu oříšků či 15 půlek pekanových za den. Zkrátka malá hrstka oříšků na svačinku třeba do jogurtu nebo s jablíčkem pokapaným medem.

  • Avokádo

Avokádo je bohatý zdroj vitamínů A, C, E, minerálních látek: měď, hořčík, fosfor, draslík a další. Přesto, že má avokádo vysoký kalorický index, doporučuje se konzumovat i při dietách. Nachází se v něm kvalitní tuky: kyselina palmová, linolová a olejová.