Menu
Úvod  › 

Vaše tělo po porodu

Porodila jste a už se nemůžete dočkat, až se vaše tělo vrátí do původního stavu. Jak se vaše tělo bude chovat po porodu a co můžete udělat pro to, abyste získala rychleji svou postavu, kterou jste měla před porodem?

Zcela určitě jste viděla tuny článků s pestrobarevnými fotografiemi nejznámějších hereček a zpěvaček, které porodily dítě a po několika týdnech se promenují po červeném koberci a vypadají, jakoby si dítě koupily v supermarketu a nikdy v životě nebyly těhotné. Díváte se na ně a potom na své vytahané, povolené břicho a říkáte si, že vy naopak vypadáte, jako byste byla těhotná permanentně.

Jenže mezi vámi a hollywoodskými hvězdami, které mají k dispozici osobního trenéra a několik chův, je bohužel diametrální rozdíl. Nicméně i pokud si nemůžete dovolit regiment chův a trávit několik hodin denně v posilovně, nic není ztraceno. Přinášíme vám několik tipů, které vám v získání vaší původní postavy pomohou.

Reálný pohled

Hned od začátku zvažte své reálné možnosti. Pokud nemáte doma soukromou posilovnu a bazén, zapomeňte na to, že budete hned příští měsíc v kondici. Celebrity mají k dispozici osobního kuchaře, který jim vaří dietní jídla, neomezený rozpočet, takže se nemusí omezovat a spoustu času, který nemusí trávit péčí o dítě, domácnost a manžela. To jen na okraj.

Vraťte se teda raději zpátky do reality. Ženské tělo v těhotenství prochází celou řadou změn a potřebuje minimálně stejně tak dlouhou dobu, jako trvalo vaše těhotenství, aby se vrátilo do stavu před početím. Nebuďte na sebe proto příliš tvrdá. Devět měsíců jste nosila dítě a pak ho porodila - udělala jste tu nejúžasnější věc na světě. Navíc kojení podpoří zavinování dělohy a poporodní břicho vám tak zmizí rychleji.

Chytrý jídelníček

Základem pro získání původního těla je jídelníček a samozřejmě, pokud se dokážete zdravě stravovat i v průběhu těhotenství, máte výhodu navíc. Hlídejte se, abyste po dítěti nedojídala zbytky. Možná vám několik lžiček přesnídávky nebo kaše přijde jako detail, ale nezapomeňte na to, že jde o velmi sladké a kaloricky vydatné potraviny. Váš denní kalorický příjem se tak nebezpečně zvýší.

Pokud navštěvujete mateřské centrum nebo máte kamarádku s malým dítětem, podporujte se navzájem. Jezte spoustu zeleniny a ovoce. Tučné maso nahraďte libovým a vyhýbejte se prázdným kaloriím, které se ve vašem těle ukládají v podobě tuku.

Hýbejte se

Nezapomínejte na každodenní cvičení. Samozřejmě, že domácí práce a péče o novorozence jsou náročné, ale se cvičením bohužel nemají vůbec nic společného. Pokud si uděláte čas na cvičení, uděláte něco jen pro sebe a pro svůj dobrý pocit. Dejte dítě do kočárku a vydejte se na procházku ve svižném tempu.

Zapište se třeba na cvičení po porodu, kde vám odborník ukáže ty nejúčinnější cviky. Navíc vás budou ostatní ženy na cvičení motivovat k vyšším výkonům. Bonusem pravidelného cvičení nebude jen lepší postava a hubnutí, ale i vylučování endorfinů, díky kterým se budete cítit šťastnější a spokojenější.