Menu
Úvod  › 

Tipy pro rychlejší spalování tuku

Snažíte se, abyste nevypadali v plavkách jako vorvaň, ale vaše špeky stále vzdorují? Máme pro vás tipy, které jejich spalování urychlí, a pomohou vám dosáhnout vysněné postavy.

Cvičte ráno.

Zkuste zapracovat do svého programu cvičení hned po ránu. Výzkum, provedený na vzorku pěti set lidí na Mollen Clinic v Arizoně, zjistil, že ti lidé, kteří cvičí ráno, mají mnohem lepší výsledky než ti, kteří cvičí odpoledne či ráno. Lidé, kteří cvičí ráno, trénují v pětasedmdesáti procentech pravidelně, zatímco pravidelný trénink si dopřává jen polovina odpoledních cvičících a čtvrtina těch, kteří cvičí večer. Údajně je to kvůli tomu, že na počátku dne máme více energie a mnohem méně výmluv pro vynechání tréninku. Navíc stačí, když si ráno zacvičíte ráno dvacet minut a po celý den se budete moci těšit z lepší koncentrace a kognitivních funkcí.

Cardio před posilováním.

Místo toho, abyste okamžitě po příchodu do posilovny začali zvedat ty nejtěžší váhy, věnujte se minimálně dvacet minut cardio aktivitě. Výzkum provedený na univerzitě v Tokiu zjistil, že pokud budete šlapat dvacet minut na rotopedu předtím, než začnete s posilováním, budete spalovat tuky mnohem rychleji a déle, než když se vrhnete rovnou na posilování.

Vsaďte na intervalový trénink.

Vysoká intenzita cvičení podporuje spalování tuku nejen po dobu cvičení, ale po kvalitně provedeném intervalovém tréninku budete spalovat tuku ještě několik desítek minut poté, co se cvičením skončíte. Navíc intervalový trénink podporuje vyplavování růstových hormonů, které spalování tuku dále podporují.

Nepodléhejte únavě.

I když nemáte chuť cvičit, protože si připadáte příliš unavení, studie provedená na univerzity Georgii tvrdí, že v takovém případě byste měli aplikovat "pravidlo dvaceti." Vědci totiž zjistili, že pouhých dvacet minut i málo intenzivní pohybu, jako je například chůze, vám zvýší hladinu energie o dvacet procent. Nenechte se proto odradit od pohybu jen kvůli tomu, že jste se vrátili znavení z práce.

Využijte schody.

Schody jsou vynikajícím, i když podceňovaným, pomocníkem pro hubnutí. Při chůzi po nich spalujete kalorie, posilujete prakticky všechny svalové skupiny dolní poloviny těla a zapojujete ty, které zůstávají kvůli sedavému životnímu stylu neaktivní. Kdykoli máte příležitost, vyjděte po nich a jako bonus si je vyšpláněte několikrát navíc, i když zrovna nemusíte.

Pijte.

Bylo to tu už stokrát a je to tu znova. Pokud nebudete dodržovat pitný režim, vaše tělo nikdy nebude spalovat tuky tak, jak by mělo, protože s dehydratací jde ruku v ruce zpomalený metabolismus. Jestliže chcete dosáhnout své vysněné postavy, musíte denně vypít minimálně dva (ale ještě lépe tři) litry vody.