Tipy na zdravé pamlsky

Občas každého přepadne chuť na něco dobrého. Ať už na sladké, kyselé či slané. Problém nastává v okamžiku, kdy se snažíme zhubnout nebo nás ?choutky? přepadají poměrně často. Ovšem i mlsat se dá chutně, zdravě a hlavně dietně.

Klasické chipsy, oplatky či bonbóny lidskému tělu nejenže neprospívají, ale hledat v nich nějaké vitamíny, živiny by bylo naprosto zbytečné. Samozřejmě, že mlsat občas nezdravě nijak neublíží, ovšem nemělo by to být pravidlo. Naštěstí existují zdravé alternativy, díky kterým ukojíte chutě a navíc neohrozíte ani svou postavu nebo zdraví - spíš naopak. Rovněž mějte na paměti, že všechny tyto ataky na nezdravá jídla souvisí s nějakou nerovnováhou a absenci důležitých živin ve vašem těle. V dnešním článku vám přinášíme tipy na zdravé pamlsky, které vaše svědomí nijak nezatíží.

Sušené brusinky a goji

Jak goji tak brusinky patří mezi mé oblíbené. Jsou plné vitamínů, antioxidantů, vlákniny a dalších důležitých látek. Brusinky jsou jemně nakyslé, takže jsou i osvěžující. Zobat je můžete jen tak z dlaní nebo přidávat do kaší, smoothie. Vezmete-li si k tomu ještě malou hrst oříšků - zdravých tuků, uděláte pro své zdraví prospěšnou věc. Navíc brusinky se využívají také jako podpůrný prostředek k léčbě různých zánětů. Možná ani netušíte, že sušené brusinky působí i prevence proti zubnímu kazu. To u čokolády nečekejte.

Sušené banány

Sušené banány jsou hypoalergenní a lehce stravitelné. Obsahují například hořčík, draslík, fosfor, zinek, vápník, železo. Mají výtečnou, jemnou a lehce křupavou chuť. Rozhodně uděláte lépe, budete-li křoupat sušené banány než sušenky plné bílého cukru.

Chipsy z červené řepy

Nejen na sladkosti mívá člověk chuť. Proto nesmíme zapomenout také na slaný tip mlsání, což řadu lidí přepadá většinou večer u sledování televize. Červená řepa obsahuje vitamíny skupiny B, C, hořčík, železo, draslík, kyselinu listovou a mnoho dalších zdravých látek. Chipsy si můžete koupit buď hotové někde ve zdravé výživě, nebo si je doma sami připravit. Receptů a návodů se to na internetu jen hemží.

Mrkvové hranolky

Místo klasických hranolek s tatarkou, zkuste pečené mrkvové hranolky. Stačí mrkev nakrájet na hranolky, vymazat pekáček a mrkev tam umístit. Jemně posypat solí, kořením či bylinkami a upéci. Místo tatarky si udělejte jogurtový dip.