Tipy na chutná a vydatná vegetariánská jídla

Nemusíte být vegetarián, abyste si mohli odpočinout od masité stravy a vychutnat si čistě přírodní. I za pár kaček se dá vykouzlit dobré a vydatné jídlo. Navíc se jedná o pokrmy velmi zdravé i chutné. Proč si tedy nedopřát malou změnu ve svém stravování. Pojďte si tedy vyzkoušet alespoň jeden den zdravého stravování bez masa. Přinášíme vám recepty na celý den ? snídani, svačinku, oběd, svačinku a večeři.

Vegetariánská snídaně

Ovesné vločky zná určitě každý, proto je zbytečné zmiňovat jejich pozitivní vlastnosti na lidský organismus. Potřebovat budeme 4 polévkové lžíce ovesných vloček, rostlinné mléko (mandlové, kokosové, sojové, rýžové, ovesné či makové). Mléko si můžete buď koupit, nebo vyrobit doma sami. Vločky smícháme s mlékem a přidáme lžíci medu. Vložíme na 2 minuty do mikrovlnné trouby. Kaši posypeme mletými oříšky, kakaem, skořicí a přidáme i sušené ovoce. Já osobně zbožňuji goji a brusinky. Tak a nyní se můžete pustit do jídla.

Vydatná svačinka

Dopolední svačinka může být krapet vydatnější. Uděláme si společně avokádo pudink. Do mixéru vložíme jedno větší avokádo, jeden banán, jednu lžíci mandlového nebo kešu másla a trochu mandlového či jiného rostlinného mléka. Rozmixujeme na hladkou kaši. Potřebujeme-li se trochu nakopnout a získat energii, přidáme ke konci mixování lžičku matcha prášku. Kdo má rád sladší pokrmy, může přidat pár kapek javorového sirupu.

Zdravý oběd

Potřebovat budeme brokolici, vejce, mleté ovesné vločky nebo mouku (záleží na vás), čerstvé bylinky, sůl, pepř a olej.

Brokolici umyjeme a rozdělíme na růžičky. Syrovou jí nahrubo nastrouháme. Smícháme všechny ingredience a vytvoříme placičky, které klademe na vymaštěný pekáček. Dáme zapéci do trouby. Podáváme s brambory, ale výtečná je i dýňová kaše.

Druhá svačinka - smoothie

Druhá svačinka už by měla být lehčí, proto si připravíme lahodné a osvěžující smoothie, které vás zasytí. Nevěříte-li, vyzkoušejte si to. Do mixéru vložíme 200g jahod, jeden malý sojový nebo kokosový jogurt, rostlinné mléko na rozředění a polévkou lžíci chia semínek. Vše rozmixujeme, nalijeme do skleničky a vychutnáváme si tu dobrotu.

Lehká večeře

Na večeři si připravíme zeleninový talíř s vegetariánským sýrem. Základem jsou rajčátka, paprika, salátová okurka, strouhaná mrkev a lze přidat i další zelenina, kterou máte k dispozici. K tomu si jako přílohu nakrájíme na kostičky tvrdý vegetariánský sýr. Osobně mi chutná například Violife.