Menu
Úvod  › 

Test: Proč se vám nedaří hubnout?

Snažíte se shodit nadbytečné kilogramy a stále se vám to nedaří? Udělejte si následující test a dozvíte se odpověď na otázku, co děláte špatně.

1. Jak vypadá vaše snídaně?

  • (1) Nesnídáte.
  • (2) Dáte si to, co máte zrovna v ledničce.
  • (3) Uzeniny, omelety, míchaná vajíčka atd.

2. Drželi jste někdy dietu?

  • (2) Mockrát.
  • (3) Ne, na tu byste neměli pevnou vůli.
  • (1) Ne, na to absolutně nemáte čas.

3. Jak často v průběhu dne jíte?

  • (1) Jednou až dvakrát.
  • (2) Jak kdy.
  • (3) Prakticky neustále.

4. Sportujete?

  • (1) Ne, na to absolutně nemáte čas.
  • (2) Velmi nárazově.
  • (3) Ano, snažíte se.

5. Co jste ochotni udělat pro zhubnutí?

  • (3) Začít se víc hýbat.
  • (1) Držet hladovku.
  • (2) Vynechat na čas chipsy nebo čokoládu.

6. Večer...

  • (2) ... se snažíte nejíst, ale když jste zrovna v hospodě nebo na večírku, neudržíte se.
  • (3) ... jíte stejně jako přes den.
  • (1) ... jíte nejvíc, protože přes den na to nemáte čas.

7. Jak často vás pronásleduje chuť na sladké nebo tučné?

  • (2) Téměř nikdy.
  • (1) Kdykoli jste ve stresu.
  • (3) Prakticky pořád.

8. Jak často jíte ve fast foodu?

  • (3) Téměř nikdy.
  • (2) Několikrát za měsíc.
  • (1) Několikrát týdně.

9. Mezi vaše největší hříchy patří...

  • (3) vydatná česká kuchyně/fast foody.
  • (2) to, že podléháte momentálním chutím.
  • (1) nárazové přejídání se.

10. Když jste unavení...

  • (2) ... dáte si čokoládu.
  • (3) ... jdete se najíst.
  • (1) ... dáte si kávu.

Hodnocení

10 - 15 bodů

Vaším problémem je nedostatek času, stres a velké pracovní vytížení. Kvůli své zaneprázdněnosti se často nestihnete přes den pořádně najíst a poté to doháníte na jeho sklonku. Máte tendenci k nárazovému přejídání se a snažíte se tak dohnat výživový deficit, který jste nasbírali za celý den. Problém je v tom, že vaše tělo se předem připravuje na hladovění a proto si ukládá tukové zásoby na horší časy. Pokud chcete skutečně zhubnout, musíte do svého stravování vnést pravidelnost a řád. Soustřeďte se na větší množství malých porcí.

16 - 24 bodů

Váš problém je v tom, že nedokážete odolat momentálním chutím. Část dne se obvykle dokážete držet a dodržovat relativně dobrou životosprávu, ale jakmile se na obzoru objeví nějaké lákadlo, nedokážete se ovládnout. Ať už "ujíždíte" na sladkém, tučném, nebo slaném, tyto výkyvy vám vaše dietní snažení neustále kazí. Zkuste si naplánovat den tak, abyste se vystavovali co nejmenšímu množství svodů. Nakupujte zásadně jen zdravé potraviny, protože vás doma v lednici nebude nic svádět. Mějte také po ruce sušené ovoce nebo jinou zdravou náhradu pro situaci, kdy vás opět přepadne chuť.

25 - 30 bodů

Nejspíš sami tušíte, že nemůžete zhubnout, pokud budete stále konzumovat takové množství jídla jako doposud. Problém je v příliš velkých porcícha celkovém množství potravin, které do sebe dokážete dostat. Možná, že i sportujete, ale dokud nezmenšíte velikost svých porcí, pouze pohybem se vám zhubnout nepodaří. Zamyslete se nad složením svého jídelníčku, rezignujte na rychlá občerstvení, polotovary a další podobné položky.