Menu
Úvod  ›   › 

Test: Jaká jste dietní osobnost?

Jakou strategii volíte, když potřebujete zhubnout? A nakolik ve svém dietním úsilí budete úspěšní? Následující test vám odhalí, jaká jste dietní osobnost.

1. Co je pro vás při hubnutí nejtěžší?

  • (1) Pocit hladu.
  • (2) Vydržet delší dobu.
  • (3) Vzdát se svých oblíbených jídel.
  • (4) Překonání momentální slabosti.

2. Bez kterého jídla se prostě neobejdete?

  • (1) Nemáte žádné takové, které byste si nedokázali zakázat.
  • (2) Čokolády.
  • (3) Masa.
  • (4) Pečiva.

3. Představte si, že držíte dietu, co z následujícího si dáte nejspíš k večeři?

  • (1) Nic. Večer už jíst nebudete.
  • (2) Plátek ananasu a růžičku kapusty, zkrátka to, co předepisuje vaše aktuální dieta.
  • (3) Kuřecí maso s rýží.
  • (4) Zeleninový salát.

4. A jakou večeři byste si nejraději dali, když zrovna nehubnete?

  • (1) Cokoli, co najdete v ledničce. Libujete si v nezvyklých kombinacích.
  • (2) Pizzu.
  • (3) Steak.
  • (4) Zeleninový salát.

5. Jak často svačíte?

  • (1) V podstatě nikdy.
  • (2) Jen když se držíte dietního plánu, jinak na to často zapomínáte.
  • (3) Jste neustále v poklusu, ale snažíte se alespoň jednou denně.
  • (4) Minimálně dvakrát denně.

6. Vaší hlavní motivací pro hubnutí je...

  • (1) dokázat okolí, že to zvládnete.
  • (2) vypadat skvěle na nadcházející společenské události.
  • (3) cítit se dobře ve svém těle.
  • (4) udržení těla v kondici a zlepšení zdraví.

7. Kolik teplých jídel si za týden připravíte sami doma?

  • (1) Maximálně jedno, ale spíš žádné.
  • (2) Dvě až čtyři.
  • (3) Pět až sedm.
  • (4) Víc než sedm.

8. Jak určujete velikost svých porcí?

  • (1) Čím menší, tím lepší.
  • (2) Od oka a podle momentální nálady.
  • (3) Sníte jednoduše to, co máte na talíři.
  • (4) Zpočátku jste porce odvažovali, teď už je dokážete odhadnout.

9. Jak se stavíte k ovoci a zelenině?

  • (1) Cokoli má minimum kalorií, je pro vás dobré.
  • (2) Nemáte ho rádi a musíte se k jeho konzumaci nutit.
  • (3) Máte ho rádi, ale často na něj zapomínáte, nebo jste líní si ho připravit.
  • (4) Milujete ho a pojídáte ho průběžně celý den.

10. Když si chcete zamlsat, dáte si nejraději...

  • (1) Čokoládu.
  • (2) Hranolky, nebo chipsy.
  • (3) Sýr.
  • (4) Ořechy.

Hodnocení

10 - 15 bodů

Patříte k typu lidí, kteří mají pocit, že všechna výživová a pohybová doporučení jsou pro kočku a nejspolehlivějším způsobem, jak zhubnout, je drastické omezení kalorického příjmu. Proto patříte k věčným hladovkářům, kteří si čas od času naordinují částečný nebo úplný půst. Možná si ale neuvědomujete, že za dočasně splasklé břicho zaplatíte daň v podobě kilogramů navíc, protože u vás jojo efekt pracuje přímo ukázkově.

20 - 25 bodů

Diety nejsou nic pro vás, omezení oblíbených potravin je pro vás natolik obtížné, že raději budete cvičit až do bezvědomí, než abyste se vzdali například čokolády. Nedělá vám problémy zvýšit fyzickou zátěž a množství pohybu, ale se sebedisciplínou ve stravování to u vás skutečně není nijak valné. Záleží na tom, jaký druh pohybu zvolíte a v jaké tepové frekvenci ho vykonáváte, ale pokud se v této problematice orientujete, v zásadě by vašemu hubnutí nemělo nic stát v cestě.

16 - 19 bodů

Doslechla jste se o nové dietě, jejíž podstata tkví v jídelníčku složeného pouze z octa a kedluben? Hurá na ni! Velmi rychle se nadchnete pro nové, "zaručené" metody hubnutí, ale stejně tak rychle je opouštíte. Výsledkem je naprosto chaotický a dezorientovaný metabolismus a tělo ukládající si tukové zásoby pro situace, kdy se zase rozhodnete šílet. Ve finále tak po každé dietě končíte s kilogramy navíc. Dokud nepochopíte, že vás nespasí žádná zázračná dieta, ale změna životního stylu, nepodaří se vám nikdy z bludného kruhu vystoupit.

26 - 30 bodů

Vy jste pochopili, že vás nespasí žádná zázračná dieta ale změna životního stylu. Pokud se tedy rozhodnete zhubnout, jdete na to pozvolně a chytře. Uberete problematické potraviny, přidáte pohyb a hlavně se obrníte trpělivostí, protože je vám jasné, že viditelné výsledky se nemohou dostavit během pár dnů.