Menu
Úvod  › 

Proč a jak prospívá otužování našemu zdraví

Pozitivní výsledky otužování nejsou rozhodně pouhý mýtus. Je to jeden ze způsobů, jak upevnit zdraví a také si jej udržet. Otužovat se mohou děti i senioři, na věku rozhodně nezáleží. Začít se dá v jakémkoliv věku. Díky otužování posílíme svou imunitu a zvýšíme tak odolnost proti chřipce a nachlazení.

Cílem otužování je natrénování organismu, aby lépe snášel chlad a udržel stabilní tělesnou teplotu, pokud se venkovní teplota sníží. Vnitřní teplota člověka se pohybuje kolem 37 stupňů a v chladném počasí se okrajové části těla včetně dýchacího ústrojí ochladí. Virus chřipky tak snáze proniká do těla, protože právě nižší teplota mu to usnadňuje. Otužováním trénované tělo je na střídání teplot zvyklé, tudíž si dokáže udržet stabilní tělesnou teplotu a virus má mnohem menší šance.

Zdroj:Otužování

Otužování pro děti i seniory

Otužovat se může člověk začít kdykoliv. Opatrnost je na místě pouze v případech, že člověk trpí nějakým závažnějším onemocněním. V takovém případě je vhodná konzultace s lékařem. Děti a senioři vyžadují bezpochyby mírnější režim otužování než dospělý člověk v plné síle.

Jak začít s otužováním?

Ideální období pro začátek otužování je léto a začíná se postupně. I otužování má svá daná pravidla. Rovněž je vhodné mít na paměti, že otužování není záležitost pouze několika dní. Organismus si na otužování zvyká i měsíc. A aby mělo vůbec nějaký smysl, je potřeba otužovat se dlouhodobě. Konec vysedávání v teple u televize a polykání tobolek a doplňků stravy. Místo toho se zaměřte na otužování, pravidelný pohyb a příjem vitamínů z kvalitní stravy. Nemusíte hned začít plavat v zimních měsících v řece, ale tím, že se budete sprchovat chladnější vodou a postupně ubírat na teplotě, až se dostanete k studené vodě.