Menu
Úvod  › 

Překvapivé tipy pro ploché břicho

Děláte sklapovačky jako šílení, ale pořád nosíte kolem pasu pneumatiku? Máme pro vás překvapivé tipy, které jste pravděpodobně ještě nezkusili, ale které vám k plochému břichu dopomohou.

Každý svéprávný člověk tuší, že konzumování velkého množství tučných nebo sladkých jídel, popíjení piva, či colových nápojů vám k plochému břichu nedopomohou. Ale existuje i celá řada tipů a triků, které nejsou příliš známé a přitom vám pomohou zlikvidovat zarputilou pneumatiku kolem pasu:

1. Správné proteiny.

K tomu, abyste se stali hrdými majiteli plochého a svalnatého břicha, musíte do svého jídelníčku zařadit dostatek proteinů. Pečlivě však vybírejte, jaké proteiny budete konzumovat. Mléčné výrobky sice obsahují proteiny, ale také laktózu, která způsobuje nadýmání, a které vašemu břicho nijak zvlášť neposlouží.

2. Dýchání.

Vysoká hladina kortizolu, stresového hormonu, způsobuje, že tělo ukládá tuk kolem pasu. Snižte hladinu stresu a vaše břicho bude mnohem hubenější. Udělejte si minimálně pět minut denně čas na to, abyste si lehli na záda, soustředili se jen na své dýchání a relaxovali.

3. Zaměřte se na jádro.

Pokud nebudete mít dostatečně silný stabilizační systém, neboli jádro těla, nikdy plochého břicha nedosáhnete. Hluboké svaly totiž "stahují" břicho dovnitř a upravují i držení těla. Posilujte proto i například svaly pánevního dna, i když se vám může zdát, že s plochým břichem nijak nesouvisí.

4. Nedělejte sklapovačky.

Většina lidí si myslí, že když budou dělat denně desítky sklapovaček, dosáhnou dokonale štíhlého břicha, nicméně to bohužel není pravda. Odborníci totiž varují, že jednak jen málokdo zvládá techniku sklapovaček tak dobře, aby zapojoval skutečně břišní svaly a neničil si bederní a krční páteř. a především se jedná o příliš jednostranně zaměřené cvičení, při kterém posilujete jen zlomek břišních svalů. Ačkoli jsou sklapovačky nejznámějším cvičením na břicho, pokud chcete dosáhnout skutečných výsledků, musíte cvičit celé spektrum cviků na různé břišní svaly.

5. Celozrnné potraviny.

Studie, jejíž výsledky byly publikovány v magazínu American Journal of Clinical Nutrition, zjistila, že k plochému břichu výrazně přispívají celozrnné potraviny. Jejich efekt na snižování tuku v oblasti pasu je dokonce ještě výraznější, než když respondenti výzkumu ze svého jídelníčku zcela vynechali pečivo.

6. Jezte pomalu.

Pokud své jídlo spořádáte tak rychle, že si ani pořádně nestačíte všimnout, co máte na talíři, zkonzumujete toho pravděpodobně mnohem více, než kdybyste jedli pomalu. Výzkum publikovaný v The Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism dokázal, že čím pomaleji respondenti jí, tím menší porce ve výsledku zkonzumují. Mozek totiž potřebuje určitý čas, aby zaznamenal pocit sytosti žaludku.