Menu
Úvod  › 

Překvapivé důvody, proč vaše cvičení nefunguje

Trápíte se každý den v posilovně, běháte jako šílení, sportujete, ale přitom se vaše kila nechtějí hnout a vysněná postava je stále v nedohlednu? Možná je na vině některý z následujících důvodů.

1. Nemáte žádnou formu.

Pokud je vaše fyzička v podstatě v mínusových hodnotách, je pravděpodobné, že budete cviky provádět nesprávně a zatěžovat ty části těla, které se do cvičení vůbec nemají zapojovat (například při posilování břišních svalů přetěžujete krk, v pozici "prkna" se "prověšujete" v bedrech a tím je přespříliš namáháte). Právě nesprávným prováděním cviků dochází k přetěžování nesprávných svalů, zatímco ty svalové skupiny, které si přejete posílit, naopak zahálí. Minimálně zpočátku cvičení se proto vyplatí investovat do trenéra, který vám se správným prováděním cviků a zlepšením formy pomůže.

2. Volíte špatné cviky.

Trenéři upozorňují na to, že i přes všeobecné přesvědčení, jsou nejhorším cvikem na ploché břicho sedy-lehy, zejména pokud jsou prováděny nesprávně. Většina lidí při nich totiž zapojuje mnohem víc svaly na krku a ramenou a dělá sedy-lehy spíše trhem než pomalým pohybem. Zapomeňte na klasické sklapovačky a pokud toužíte po plochém břiše, raději se soustřeďte na cviky na posílení středu těla.

3. Nedýcháte dobře.

Během posilování a cvičení je správné dýchání alfou a omegou. Uvědomili jste si vůbec někdy, že nesprávným dýcháním během posilování například namáháte břišní stěnu, která má poté tendenci "vyboulit se." Nezadržujte v průběhu cvičení dech a snažte se dýchat pravidelně a zhluboka. Vaše cvičení tak bude mnohem účinnější.

4. Jíte špatně.

Zdravý a vyvážený jídelníček je nejkratší a nejjistější cestou k plochému břichu. Můžete klidně za den udělat tisíc sklapovaček, ale pokud budete konzumovat příliš mnoho kalorií, stejně budou vaše svaly důkladně schovány pod vrstvou tuku. Pokud chcete skutečně vidět výsledky svého cvičícího snažení, snažte se omezit jednoduché cukry a místo toho zvyšte přísun bílkovin, ovoce a zeleniny.

5. Zapadli jste do stereotypu.

Pokud se vaše cvičící rutina už delší dobu nemění, cvičíte stále stejnou sestavu a se stejnou zátěží i intenzitou, vaše tělo si na to časem zvykne a přestane to na něj mít žádoucí efekt. Jestliže chcete dosáhnout maximálního účinku, je nutné druh i intenzitu cvičení měnit.

6. Soustředíte se na kvantitu.

Upřednostňujete kvantitu před kvalitou? Potom se vaše váha pravděpodobně nehýbá. Za den klidně můžete udělat několik stovek dřepů a sklapovaček, ale pokud je budete provádět kvalitně stačí vám deset až dvacet opakování a efekt na vaši postavu bude mnohem výraznější.