Menu
Úvod  › 

Potraviny, které zlepší váš sex

Skomírá váš ložnicový život jako motýl pod zavařovačkou? Potom je nejvyšší čas vlít mu do žil novou energii. Zkuste to pomocí jídla.

Potřebujete okořenit svůj sexuální život? Stejně jako mnoho dalších zdravotních aspektů, náš sexuální život závisí na tom, jak pracuje naše tělo. Určité potraviny ovlivňují tělo různými způsoby. Večeře vás klidně může ukolébat ke spánku spíš než nažhavit na noc plnou vášní. Velká večeře, láhev vína a čokoládový pohár zní možná sladce, ale taková jídla nejsou téměř nic jiného než prázdné kalorie.

Povzbuďte krevní oběh

To, co potřebujete, jsou potraviny, která povzbudí vaší krevní cirkulaci. Jídla, která mají vysoký obsah omega-3 mastných kyselin, jako je například makrela, nebo losos jsou nejlepší. "Omega-3 způsobí, že bude váš nervový systém fungovat lépe," říká doktorka Barbara Bartlik, asistentka na psychiatrii a sexuologii v Human Sexuality Program na Weill Cornell Medical Canter. V této souvislosti ji oslovil magazín Forbes. "Sex je především otázkou oběhového systému." Pomoci vám mohou také multivitamíny a minerály. Oboje totiž zlepšuje neurologickou funkci a zajišťuje dobrou krevní cirkulaci.

Zlepšení krevní cirkulace má za následek mnohem lepší erektivní odpověď. V této oblasti pro vás velkou službu vykonají ovesné vločky, oříšky, mléčné výrobky, listová zelenina, česnek, sója, nebo zázvor.

Zhubněte pro lepší sex

Lidé hledají způsoby, jak zlepšit svůj sexuální život už stovky let a nelitují peněz za vidinu, že se stanou lepšími milenci. Staří Římané preferovali taková exotická afrodisiaka jako roh nosorožce nebo oči hyeny. Současní muži již nejsou tak romantičtí, ale chtějí totéž. A tak například zisky z prodeje Viagry každým rokem stoupají.

Mezi léčbou sexuálních dysfunkcí a povzbuzením libida a vášně je však velký rozdíl. Jednou z možností, jak dosáhnout toho druhého je změna jídelníčku. Studie například ukazují, že sója je mimořádně prospěšná pro prostatu, která je v mužském sexuálním životě naprosto zásadní.

Vašemu sexuálnímu životu velmi pomohou i jídla s nízkou kalorickou hodnotou. "Existuje mnoho výzkumů, které potvrzují, že obezita je velmi rizikovým faktorem pro erektivní dysfunkci," říká doktor Ridwan Shabsing, ředitel New York Center for Human Sexuality. "Snížení váhy vede ke zvýšení tvorby testosteronu a tudíž i ke zlepšením sexuálních funkcí."

Co je dobré pro srdce, je dobré pro penis

"Co se týká erekce, dá se říci, že co je dobré pro vaše srdce, je dobré i pro váš penis," říká doktor Shabsing. Příliš mnoho mastných jídel ucpává artérie a omezuje přítok krve ke genitáliím. To se negativně odrazí nejen na sexuální funkci ale i na sexuálním potěšení. Na druhou stranu příliš málo tělesného tuku je také špatně.

"Člověk potřebuje tělesný tuk k tomu, aby produkoval hormony," říká Beverly Whipple, profesorka na Rutgers University. Dobrým zdrojem "užitečných" tuků je olivový olej, losos, nebo například oříšky.


Oblíbená témata