Menu
Úvod  › 

Potraviny, které vám zlepší náladu

Únava, deprese, podrážděnost, neschopnost soustředit se. Zlikvidujte typické příznaky zimní nálady.

Vaše nálada je v posledních dnech úplně pod psa. Nemůžete se na nic soustředit, vaše pracovní výkony nestojí za nic, jste neustále podráždění a nervózní. Bojujte se svou zimní depresí pomocí jídla. Následující potraviny vám v tom pomohou:

Když máte špatnou náladu...

Cítíte se na nic a vaše nálada je pod bodem mrazu? To nejhorší, co můžete v tomto stavu udělat, je sáhnout po čokoládě, nebo jiné sladkosti. Šok z rychlého vzestupu krevního cukru stejně rychle odezní a vy se budete cítit ještě hůř než původně. Raději sáhněte po čerstvém ovoci. Ideálním dopingem proti špatné náladě jsou například čerstvé borůvky. Pomůže vám také například ovesná kaše s medem, čerstvý banán, nebo popcorn.

Když jste v depresi...

Mnohem vážnější než pouhá špatná nálada je skutečná deprese. Podle výzkumů by vám v této situaci měl ulevit dostatečný přísun omega 3 mastných kyselin. Najdete je v tučných rybách, jako je například losos, slaneček, sardinky, nebo tuňák. Menší množství jich obsahují mořské plody.

Když vám to nemyslí...

Cítíte se úplně tupě a nemůžete se soustředit? Teď je ta správná doba dát si hrnek kávy. Půl hodiny po vypití jednoho šálku kávy se váš nervový systém vzpruží, vy se budete cítit mnohem víc bdělí a budete schopni se víc koncentrovat. Podle odborníků byste si však rozhodně neměli dát víc než tři šálky kávy denně.

Když jste podráždění...

Pokud jste unavení, jste zároveň mrzutí a podráždění. Základem prevence je kvalitní noční spánek. Těžké jídlo, které si večer dáte, způsobí, že se budete celou noc převalovat a nebudete moci pořádně zabrat. Podle odborníků by hodnota večeře neměla překročit pět set kalorií a měli byste svému tělu dodat dostatek minerálů. Ideálním večerním jídlem jsou například kuřecí prsa, banány, avokádo, nebo Krůtí steak.

Když jste unavení...

Zmáhá vás i to, když máte vstát z postele? Možná jde o důsledek nedostatku železa nebo chudokrevnosti. Anémie je přitom nejběžnějším důsledkem potravinového deficitu. Jde většinou o důsledek nedostatku železa. Vynikající z tohoto pohledu jsou fazole, cereálie, krevety, hovězí, ryby, či špenát.