Potraviny, které pomohou s usínáním

Existují potraviny, které mají vliv na energii, náladu, přirozenou detoxikaci (očistu těla), dále pak potraviny, jež posilují nehty, stimulují růst vlasů a potraviny, které ovlivňují v dobrém slova smyslu spánek.

Pokud máte problémy se spánkem a už jste vyzkoušeli téměř vše - kvalitní postel i rošt, vhodné ložní prádlo, správná teplota v místnosti, vyvětráno, relaxační koupel a další triky, zkuste ještě místo prášku na spaní tyto potraviny.

Zdroj:Potraviny, které pomohou s usínáním

  • Mléko

  • Banán

  • Šťáva z višní nebo třešní

  • Některé bylinky

  • Mandle

  • Ovesné vločky

Čemu se naopak vyhnout?

Kořeněným, tučným a těžkým jídlům, většímu množství alkoholu, kofeinu, sladkostem. Potraviny tučné, sladké, kořeněné mohou narušovat spánek - jsou těžké pro trávení a může nastat pálení žáhy.

Mandle

Obsahují velké množství hořčíku, což z mandlí činí přírodní prostředek na uvolnění svalů a navíc mají protistresové vlastnosti.

Višně a třešně

Višně a třešně jsou zdrojem látek podporujících pohodu a klid. Stejně tak tyto látky obsahují i další potraviny: banány, mléčné výrobky.

  • Serotonin - přenáší mozkové vzruchy a bývá označován za hormon dobré nálady a pohody.

  • Melatonin - regulátor biorytmu včetně spánku.

Banány

Lidé bývají často překvapení, že jim pouhá konzumace banánu umožní spát mnohem lépe. I banány jsou stejně jako mandle bohaté na hořčík, draslík a tryptofan (esenciální aminokyselina).

Koktejl z ovesných vloček

Ačkoliv si většina lidí spojuje ovesné vločky se zdravou a energetickou snídani, jsou vhodné i jako večerní jídlo. Proč? Už samotné ovesné vločky: jsou měkké, hebké, příjemné, což svědčí o pohodě a klidu. Mimo jiné smícháte-li je s mlékem (další ideální potravina před spánkem) + banánem, získáte jeden z nejznámějších relaxačních nápojů.