Menu
Úvod  ›   › 

Ovoce a zelenina, které jsou při dietě tabu

Myslíte si, že s ovocem a zeleninou nikdy nemůžete při hubnutí šlápnout vedle? Omyl. I když je ovoce a zelenina zdravou volbou, následující druhy při dietě raději vypusťte.

Ovoce a zelenina jsou považovány za stoprocentně dietní volbu, takže jste možná propadli dojmu, že jich při hubnutí můžete sníst prakticky libovolné množství a neuděláte žádnou chybu. Jenže tak to bohužel není. Pokud se právě teď snažíte zbavit přebytečných kilogramů, následující ovoce a zeleninu byste měli ze svého jídelníčku raději úplně vyřadit, nebo alespoň hlídat velikost porcí:

Tropické ovoce

Ovoce, jako je mango, ananas a další podobné, je bezpochyby mimořádně chutné a zdraví prospěšné, jenže zároveň obsahuje značné množství cukru a tím i kalorií. Při dietě raději než po tropickém ovoci sáhněte například po jablkách, která mají méně kalorií a zároveň velké množství vlákniny.

Sušené ovoce

Jednou z nejhorší položek vašeho jídelníčku, co se obsahu cukrů týká, je sušené ovoce. Sušením ovoce ztratí vodu ale cukry zůstanou, což znamená, že v jednou soustu je mnohem víc kalorií, než vůbec tušíte. Například jeden šálek hrozinek obsahuje téměř pět set kalorií, jeden šálek sušených švestek 447 kalorií. Pokud máte zhubnout, omezte sušené ovoce ve svém jídelníčku na minimum.

Avokádo

I když je avokádo plné nenasycených tuků, které nezvyšují "špatný" cholesterol a jsou přátelské k srdci a cévám, nic to nemění na skutečnosti, že jeho kalorická hodnota rozhodně není zanedbatelná. Jeden šálek avokáda obsahuje 384 kalorií.

Sladké brambory

Sladké brambory, neboli batáty, jdou v poslední době do módy a stále častěji se stávají součástí našich jídelníčků. Bohužel opět nejde o potravinu, která by vaší snaze o hubnutí prospívala. Šálek sladkých brambor obsahuje 249 kalorií (pro srovnání stejné množství klasických brambor obsahuje 212 kalorií). Zkuste místo nich coby přílohu použít například salát, špenát, nebo kapustu, které obsahují méně než dvacet kalorií.

Fazole

O zdravotním přínosu luštěnin, a tedy i fazolí, je zbytečné se rozepisovat. I když jde však o velmi zdravé potraviny, z hlediska kalorické hodnoty na tom nejsou fazole nijak valně. Jeden šálek fazolí obsahuje 209 kalorií a pokud se právě nacházíte v hubnoucí fázi, raději je jako přílohu nezařazujte příliš často.