Oblíbené cvičení s kettlebell

Co je to vůbec kettleball? Jedná se o železnou kouli (závaží) opatřenou madlem. Zkrátka jednoduchý cvičební nástroj s maximálními výsledky. Cvičení s kettlebell je vhodné dle zařazení pro začátečníky i pokročilé. Existuje mnoho forem tréninku od lehčích po ty fyzicky náročnější. Cvičení je vhodné jak pro muže, tak ženy různé věkové kategorie.

Rozhodně lze říci, že jde o typ cvičení zaměřující se na kondici, rychlost, pružnost, posílení svalů celého těla. Trénink tkví v tom, že cviky působí ihned na několik svalových skupin. Důležité je správně kombinovat pohyby a dýchání. Stejně tak je nutné vybalancovat zátěž a rovnováhu.

Zdroj:Cvičení s kettlebell

Co vše kettleball nahrazuje?

Tento druh cvičení v podstatě nahrazuje cvičení s činkami, posilovací stroje, pružiny, věže i aerobní cvičení. Dynamika, která zde rozhodně nechybí, působí účinně na svaly celého těla, ale hlavně zad, především pak ve spodní části. Kettlebell napomáhá k posílení šlach a vazů, jelikož se zde provádí různé cviky, ať už švih, kop, úder či skok. Tento druh cvičení prospívá nejen zádům, ale činí pěknější a pevnější tělo.

Proč je výtečný na hubnutí?

Hubnoucího účinku se dosahuje zejména proto, že jde o energeticky náročné cvičení, jež "nakopává" metabolismus, kdy dochází k spalování přebytečného tuku ještě dlouho po tréninku, když už člověk sedí na pohovce a odpočívá. Kettleball trénink pomůže tak, jako asi málokterý trénink, jelikož pojí dynamiku, energičnost, budování svalové hmoty a ještě spalování kalorií aerobní formou.

Od 4kg do 32 kg

Koule na kettleball se většinou vyrábějí v rozmezí od 4 kg nahoru do 32 kg - po 4 kg odstupech. Ale nemusí tomu tak být vždy. Někdy se potahují barevným neoprenem, díky kterému snadněji člověk rozezná správnou váhu a navíc je šetrnější k podlaze. Cvičit se dá doma, ale i ve fitku, jen je důležité hlídat správnou techniku.