Menu
Úvod  › 

Nenápadná jídla, která jsou nacpaná cukrem

Nenápadná jídla, která jsou nacpaná cukrem

Neřekli byste to do nich, protože se tváří neškodně, nebo dokonce zdravě, ale ve skutečnosti jsou obrovskou zásobárnou cukru. Představujeme vám jídla, která jsou cukrem přímo přecpaná.

Je to pořád dokola. Snažíte se zhubnout, nebo si udržet alespoň trochu přijatelnou postavu, takže se samozřejmě snažíte co nejvíc omezit sladkosti a jídla, která obsahují velké množství cukru. Jenže pak jsou tu potraviny, které se tváří úplně neškodně a vůbec byste neřekli, že se do nich vejde několik kostek cukru. Víte, která jídla nejvíc klamou tělem?

Celozrnné pečivo

Zrádnost a nebezpečí potravin s vysokým obsahem cukru je v razantním zvýšení hladiny krevního cukru. Čím vyšší je glykemický index potraviny, tím větší je obsah cukru v nich. Dramatické zvýšení hladiny krevního cukru vede k řadě zdravotních komplikací, včetně kardiovaskulárních onemocnění a diabetu. Z tohoto hlediska je sice celozrnné pečivo lepší než bílé pečivo, nicméně i tak je jeho glykemický index značně vysoký.

Ocet balsamico

Uděláte si zdravý salát, ale bohatě ho polijete zálivkou z octa balsamico a myslíte si, že jste si dopřáli dokonale zdravé jídlo? Omyl. Balsamico obsahuje mnohem víc cukru, než vůbec tušíte. Hrozny, ze kterých se vyrábí, se totiž vyznačují právě vysokým obsahem cukrů. Je samozřejmé, že pouze z balzamikového octa neztloustnete, pokud dodržujete zdravý jídelníček, ale do redukční diety byste jej zahrnovat neměli.

Ovesná kaše

I když má ovesná kaše pověst ideální položky, která by neměla chybět v žádné snídani, ve skutečnosti je obrovskou zásobárnou cukrů. Instantní kaše obvykle obsahují kolem třinácti gramů cukrů na porci, což vašemu hubnutí příliš neprospěje. Raději si udělejte domácí ovesnou kaši, která obsahuje méně cukrů a přitom dodá vašemu tělu dostatek energie i vlákniny.

Bezlepková jídla

Nejspíš se vám zdají jako ideál zdraví, ale ve skutečnosti to, že jsou bezlepková neříká nic o tom, kolik v sobě mají cukru. A přívlastek bezlepkový nutně nemusí znamenat zdravý. I bezlepkové koláče a sladkosti jsou stále sladkosti a tudíž se k hubnutí nehodí. Ať už obsahují lepek, nebo ne.

Ovocný džus

Oblíbili jste si sklenici džusu k snídani? Potom byste měli vědět, že jedna sklenice pomerančového džusu obsahuje 36 gramů cukru, což je sedm čajových lžiček. Právě nadměrná konzumace džusů může být příčinou toho, že se vám stále nedaří hubnout tak, jak byste si představovali.

Jogurt

I když je řecký jogurt vynikajícím zdrojem bílkovin, vápníku i probiotických kultur, některé z nich obsahují čtyřiadvacet gramů cukru na porci. A vzhledem k tomu, že podle odborníků byste za den měli zkonzumovat jen kolem třiceti gramů cukru, stačí snídaně a téměř dosáhnete svého denního limitu.