Menu
Úvod  ›   ›   › 

Největší mýty o cvičení pilates

Cvičení pilates je skoro to samé jako jóga, je určeno jen pro ženy a je zaměřené jen na zvýšení ohebnosti. Představujeme vám pět největších mýtů o cvičení pilates, které se mezi cvičícími tradují.

Pilates je jedno z nejpopulárnějších cvičení, které se drží na výsluní už mnoho let - a spoustu dalších tam zcela jistě zůstane. Sestavy zaměřené především na posilování středu těla vám zlepší nejen postoj a držení těla, ale je velmi efektivní i při spalování kalorií a budování svalové hmoty. Nicméně stále ještě se o tomto druhu cvičení traduje spousta mýtů a polopravd. Znáte ty nejčastější?

Mýtus: Pilates je to samé jako jóga.

Jeden z nejběžnějších mýtů tvrdí, že pilates je prakticky to stejné jako jóga. To je však naprosto mylné přesvědčení. I když byste v některých cvicích a pózách našly určité podobnosti, obě tato cvičení vychází z odlišného přístupu i postoje. Jednotlivé pohyby jsou velmi rozdílné a především se liší v dechové technice. Kromě toho se jóga cvičí především na podložce, zatímco pilates využívá celou řadu pomůcek a nářadí. Jde zkrátka o zcela odlišné způsoby cvičení.s

Mýtus: Pilates je pouze pro ženy.

I když se většina mužů domnívá, že pilates je určen pouze ženám, jde o nesmyslné přesvědčení. Věděli jste například, že cvičení pilates vymyslel muž, Joseph Pilates, a jeho cílem bylo zvýšení síly, kondice a výdrže. Muži, kteří překonají předsudky a začnou se pilatesu věnovat, se mohou těšit na vypracovanou a svalnatou postavu.

Mýtus: Pilates se zaměřuje pouze na zpevnění středu těla.

Je sice pravda, že pilates klade na posílení středu těla velký důraz, nicméně jedná se o cvičení zaměřené na svaly celého těla. Rozhodně se nemusíte obávat, že by byla nějaká svalová skupina, kteoru byste v rámci tréninku pominuli.

Mýtus: Pilates je přiliš lehké cvičení.

Když cvičíte pilates správně a naplno, zcela jistě nebudete tvrdit, že se jedná o příliš lehké cvičení. Pilates dokáže oslovit všechny s jakoukoli úrovní kondice. Můžete se mu věnovat jako sportovní začátečník, který si teprve musí vybudovat kondici, ale stejně tak jako profesionál, který už má odcvičeno mnoho desítek hodin.

Mýtus: Pilates je zaměřené pouze na zvýšení ohebnosti.

Spousta lidí se tomuto cvičení vyhýbá, protože mají pocit, že se jedná pouze o jakési protahování, jehož smyslem je zvýšit vaší ohebnost. Je samozřejmé, že se při něm vaše flexibilita zvýší, ale zároveň se zvýší vaše kondice, vytrvalost, síla i celková kondice. A jako bonus si vybudujete i svalovou hmotu.

Mýtus: Pilates je pouze pro mladé a zdravé.

Právě díky tomu, že je pilates velmi šetrný ke kloubům, mohou se mu věnovat i lidé, kteří mají například nadváhu, nebo zdravotní problémy. Pilates je vhodné například pro lidi trpící artritidou, skoliózou, bolestí zad, zraněním kolen a dalšími zdravotními indispozicemi, které jim neumožňují věnovat se ostatním sportům.