Menu
Úvod  › 

Nejslavnější české filmové chyby

Zapomenuté mikrofony, logické i historické nesmysly, ruce asistentů a další filmové přehmaty. Podívejte se, jaké největší chyby se objevily v českých snímcích.

Noc na Karlštejně: Už legendární je úvodní scéna z filmu, kde se Jana Brejchová v roli královny zúčastňuje slavnosti. V jejím pozadí zcela zřetelně vede muž v montérkách jízdní kolo. Při záběrech na Karlštejn jsou několikrát vidět hromosvody, které za vlády Karla IV. rozhodně ještě nebyly vynalezeny.

Dívka na koštěti: Tři kluci, kteří ukradli Saxaně lexikon kouzel, končí na konci filmu s oslíma ušima, které jim přičaroval školník (Vladimír Menšík). Jenže během honičky v autě jsou kluci na chvíli statnými stěhováky s barety na hlavě. A pod ty by oslí uši rozhodně neschovali. Kde je tedy celou dobu měli?

Sněženky a machři: Cabadaj hledá s Marikou ztracenou lyži, poté po ní požaduje pusu. Marika mu střelí facku, která pleskne o tvář. Problém je v tom, že Marika má rukavice, takže by facka tento zvuk nikdy nemohla vydat.

Pelíšky: Jiří Kodet doprovází učitelku v podání Evy Holubové po třídní schůzce domů. V pravém horním rohu je přitom zřetelně vidět kus mikrofonu. Když Péťa zkouší hru "vyděržat pijaněr", lekne se a oba držáky pustí. Jenže v tom okamžiku do něj měl jít proud, takže by je pustit nemohl.

Jak utopit doktora Mráčka, aneb konec vodníků v Čechách: Ve scéně, kdy se potká doktor Mráček s vodnickou dcerou Janou v seznamovací kanceláři, je zřetelně na zadní zdi vidět stín mikrofonu.

Tři oříšky pro Popelku: V záběru, kde Vladimír Menšík prořezává v sadu stromy, je v dálce vidět sloup elektrického vedení.

Vesničko má, středisková: Otík se chystá do kina a Vašek ho vybaví černou kravatou. Problém je v tom, že když stojí Otík před kinem, kravata náhle změní barvu na červenou. Když ke konci filmu předvádí náměstek Otíkovi byt v paneláku, několikrát po sobě spláchne, ale v kuchyni voda neteče, což náměstek odůvodňuje větou: "No oni to ještě nepustili."

Pyšná princezna: Když přijdou biřici hledat princeznu do mlýna, Krasomila ponoří celý obličej do mouky, v dalším záběru jej však má už dokonale čistý.

Obecná škola: Ve scéně, kdy Zdeněk Svěrák v roli tatínka rozsvěcí pouliční osvětlení jediným vypínačem, světla ve městě se rozsvěcují postupně, což není možné.