Menu
Úvod  › 

Nejnezdravější jídla, která si můžete dát

Nejspíš tušíte, že majonézové chlebíčky a smažené chipsy neoplývají množstvím vitamínů a důležitých živin. Víte ale, že byste si měli dávat pozor i na rýži nebo například těstoviny?

Bílá rýže

Nemusíte se zříkat oblíbené přílohy, ale měli byste vědět, že klasická bílá rýže vašemu zdraví nijak zvlášť neprospívá. Mnohem víc živin má přírodní neloupaná, neboli hnědá rýže. Pokud nepatří rýže natural mezi vaše srdcové volby, můžete ji alespoň zkusit smíchat dohromady s bílou. Pro vaše chuťové buňky to nebude takový šok, zatímco vaše trávení vám poděkuje.

Živočišné tuky

Jistě, jsou příšerně dobré a návykové, nicméně zvyšují hladinu "špatného" cholesterolu, zanášejí vaše cévy a budou příčinou toho, že vás ve čtyřiceti sklátí první infarkt. Potřebujete ještě nějaký další argument?

Těstoviny

Ačkoli těstoviny zabírají v supermarketu několik polic, zdravých variant v nich najdete jen minimum. I když se nejspíš domníváte, že si s těstovinami dopřáváte zdravou večeři, ve skutečnosti do sebe ládujete jen směs bílé mouky, vody a vajec. Žádné vitamíny, žádné minerály a žádná vláknina. V podstatě nekonzumujete nic jiného než prázdné sacharidy.

Bílé pečivo

Bílé pečivo se vyznačuje těmi samými charakteristikami jako těstoviny, pouze jiným tvarem. Jen spolu s ním zkonzumujete ještě víc mouky a o něco více konzervantů.

Kečup

Nedokážete si představit jídlo bez polití kečupem? A utěšujete se navíc tím, že jde o výrobek z rajčat, takže jde vlastně o zdravou potravinu? Omyl. Napadlo vás někdy, že třetinu kečupu tvoří cukr? Obsah soli v něm také není zanedbatelný, takže ve výsledku do sebe cpete opět jen prázdné kalorie.

Sojová omáčka

Další dochucovadlo, se kterým byste měli výrazně šetřit, je sojová omáčka. Kromě toho, že obsahuje skutečně obrovské množství soli, podle výzkumů se v ní nachází i chemikálie, které zvyšují riziko některých typů rakoviny.