Menu
Úvod  › 

Nejlepší trénink, když se vám nic nechce

Znáte ty dny, kdy jste tak líní, že se vám nechce vůbec nic, natož cvičit. Víme, jaký trénink vám udělá dobře a zvládnete ho i tehdy, když jste moc líní.

Jsou dny, kdy byste nejraději ani nevstali z postele a při nejlepší vůli si nedokážete představit, že byste se zvedli a šli cvičit. Možná jste zrovna někde na služební cestě, nebo jinde, kde ani nemáte podmínky a vybavení ke cvičení a svádí vás to, abyste nedělali vůbec nic. Ale jakékoli cvičení a pohyb je lepší než nic. A navíc existují i tréninky a sestavy, u nichž se vůbec nemusíte zvednout z pohovky. Je samozřejmé, že energetickým výdejem se tyto cvičební sestavy nemohou rovnat se starým dobrým během nebo jakoukoli jinou aerobní aktivitou, ale spálíte u nich kalorie, posílíte svaly a zlepšíte kondici. Odborníci navíc doporučují denně alespoň půlhodinové cvičení k udržení zdravotního stavu bez výraznějších komplikací.

Sedavé zaměstnání a vůbec způsob života, při kterém trávíte většinu času shrbeni za stolem, si vybírá daň v podobě shrbených zad, svěšených ramen a celkově ochablých svalů. Přitom stačí jen málo, abyste se udrželi ve formě, i když se vám vůbec nechce hýbat:

1. Protáhněte se.

Začněte úplně jednoduše a zvolna. Ani kvůli tomu nemusíte vstávat. Odborníci už dávno zjistili, že důkladný strečink je stejně tak důležitý jako samotné cvičení. Kvalitní protáhnutí působí totiž blahodárně na vaše ohebnosti i rozsah pohybu. Zvyšuje krevní zásobení svalů a povzbudí je k aktivitě, což je přesně to, co ve svém rozpoložení potřebujete. Klidně zůstaňte ležet nebo sedět na pohovce a protahujte si pozvolnými pohyby jednotlivé svalové skupiny. Velmi pravděpodobně vás poté opustí nejhorší únava a lenost a budete nabuzení k dalšímu pohybu.

2. Zkuste jógu.

Jóga má spoustu povzbuzujících pozic a navíc vám stačí skulit se z pohovky dolů na zem. Vyzkoušejte například pozici dítěte, pozici blaženosti, pozici mrtvoly, nebo pozici hrdiny v lehu. I když na vás nekladou žádné zvláštní nároky, uvolní vám celé tělo, uleví od tlaku v dolní části páteře, otevřou kyčle a zvýší přítok krve do mozku. Takže kromě uvolňujícího efektu vás zároveň i povzbudí a dodají vám energii.

3. Využijte televizní reklamy.

Nechce se vám převlékat do cvičebního a jste rádi, že jste rádi? Využijte pro cvičení bloky televizních reklam. Během nich se vždy postavte před pohovku a udělejte například sérii dřepů, kliků, nebo zkracovaček. Zkusit také můžete výdrž v prkně, kdy efektivně posílíte většinu svalových skupin.

4. Dejte si schody.

Už se nemůžete dočkat, až se svalíte v obýváku před televizi a nezvedne vás nikdo a nic na světě? Ještě předtím si dejte předsevzetí, že po dobu pěti minut budete rychle vybíhat schody u vás v domě. Pět minut vás nezabije, ale přitom povzbudíte svůj krevní oběh i metabolismus a budete se cítit mnohem lépe, než když rovnou zalehnete na pohovku.

5. Jděte na procházku.

Procházku zvládnete i ve stavu největší a příšerné únavy. Obujte si boty a vyrazte ven - alespoň obejít pár bloků, nebo vyvenčit psa do parku. S minimálním úsilím tak dosáhnete maximálního efektu, kdy prospějete svému duševnímu i fyzickému zdraví. Pokud vás pouhé procházení nudí, pořiďte si do sluchátek hudbu, která je vám příjemná, nebo v poslední době velmi populární audioknihy.