Menu
Úvod  › 

Nejlepší tipy na hubnutí, když už vám není dvacet

Dokud nemáte děti, studujete a jste pánem svého volného času, není hubnutí žádná věda. Skutečnou výzvou je ale shazování kil v kolotoči práce, domácnosti a dětí. Vítejte v realitě.

Zná to každý. Když je vám kolem dvaceti, nemáte problém do sebe nacpat tabulku čokolády na posezení, protože víte, že si můžete jít kdykoli zacvičit, nebo strávit následující tři hodiny běháním. Můžete si ledničku naplnit samými dietními potravinami a nikdo na vás nepokřikuje, že doma není nic pořádného k jídlu. Když chcete hubnout, hubnete, když se vám nechce, klidně zhřešíte.

Jakmile se ale přehoupnete přes třicítku, pořídíte si rodinu a hubnutí musíte zkombinovat se zaměstnáním, domácností a hlavně pomalejším metabolismem, už přestává být shazování přebytečných kilogramů taková legrace. Znáte tipy, které vám hubnutí za takových okolností usnadní?

Začněte hned!

Nejefektivnějším hubnoucím tipem, jaký vám kdy kdo může dát, je rada, abyste začali okamžitě. Nečekejte na zítřek, na příští týden, na léto a dokonce to ani neodkládejte po obědě. Začněte zkrátka a jednoduše hned teď. Když je vám dvacet, váš metabolismus funguje prakticky na lusknutí prstů, ale postupem času se zpomaluje a hubnutí je mnohem větší dřina. Neodkládejte to, nehledejte výmluvy, prostě začněte okamžitě.

Magická pětka

Základem hubnutí jsou dvě magické pětky: pět porcí ovoce a zeleniny denně a pět malých porcí za den místo tří velkých. Nebudete mít hlad a nebudou vás pronásledovat chutě. Vyhnete se tak záchvatovitému přejídání, které může za nabírání kilogramů.

Dobré cukry

Největší chybou, kterou většina lidí při stravování dělá, je příliš velký podíl jednoduchých cukrů a polotovarů. Právě tento typ jídel má ale obrovské množství kalorií a navíc drasticky zvednou hladinu vašeho krevního cukru, která stejně tak rychle klesne a výsledkem je nejen permanentní únava, ale stejně permanentní chutě. Pokud chcete hubnout, volte komplexní sacharidy, jako jsou například celozrnné těstoviny a pečivo (ale pozor, tmavé ještě neznamená celozrnné, tmavé pečivo je často pouze přibarveno karamelem). Snažte se do svého jídelníčku zařadit co nejvíc vlákniny, která vám dodá pocit plnosti na delší dobu a udržíte tak příjem kalorií snáze pod kontrolou.

Vychoďte to

Sice už vám není dvacet, ale stále jste ještě mladá, energická a pružná. Nemusíte rezignovat na pohyb a snahu tím, že se necháte všude vozit autem, výtahem, nebo mhd. Co nejvíce choďte. Zní to jako otřepaná fráze, ale při chůzi zhubnete nejspolehlivěji a navíc tak dopřejete skvělý trénink celému tělu. Snažte se najít způsob, jak zařadit do svého programu co nejvíc kroků (parkujte dvě zastávky autobusu od práce, rezignujte na výtahy, po eskalátorech choďte....). Každý krok se počítá a každý se na vaší postavě projeví.