Menu
Úvod  ›   › 

Nejlepší jídla pro krásnou pleť

Pokud nemáte štěstí na dokonalou pleť, můžete jí výrazně pomoci svým jídelníčkem. Čtěte, jaká jídla prokáží vaší pleti tu nejlepší službu.

1. Avokádo

Není možné bavit se o jídlech, která prospívají pleti, a nezmínit se o avokádu. Toto krémové zelené ovoce překypuje esenciálními oleji a komplexem vitamínů B, které poskytují pokožce výživu zvenčí i zvnitřku. Niacin (vitamín B3) je pro zdravou kůži extrémně důležitý a velké množství se ho nachází právě v avokádu. Jedno avokádo pokryje třetinu doporučované denní spotřeby niacinu, uvádí magazín Life Script.

2. Mango

Mango dodá vaší pleti víc než osmdesát procent denní spotřeby vitamínu A, a proto je pro ni skutečným požehnáním. Vitamín A dokáže obnovovat a "opravovat" kožní buňky a jeho nedostatek se projeví jako suchá, šupinatá kůže. Navíc se jedná o antioxidant, který bojuje s volnými radikály poškozujícími kůži, které mohou být příčinou jejího předčasného stárnutí. Kromě toho toto ovoce obsahuje jen sedmdesát kalorií v jedné porci, takže kromě pleti bude užitečné i vaší postavě.

3. Mandle

Mandle jsou naprosto úžasnou potravinou, která prokáže vaší pokožce velkou službu. Jedna porce pokryje až padesát procent denní dávky vitamínu E. Oleje obsažené v mandlích zvlhčují suchou pokožku, antioxidanty pro změnu chrání kůži proti poškození a předčasnému stárnutí.

4. Cottage sýr

Mléčné výrobky nejsou dobré jen pro vaše kosti ale také pro vaší tvář. Cottage sýr má však kromě kalcia navíc ještě selen. V kombinaci s vitamínem E tvoří tento minerál nedostižné duo v boji proti volným radikálům.

5. Ústřice

Ať už mají afrodisiakální účinky nebo nikoli, do ústřic se vaše pleť stoprocentně zamiluje. Jsou bohatým zdrojem zinku a tak vám mohou pomoci v boji proti akné. Zinek totiž hraje důležitou roli v produkci mazu a jeho deficit může souviset právě s výskytem akné. Zinek vaši pleť navíc nejen vyčistí, ale pomůže také její elasticitě.

6. Pečené brambory

Nemluvíme samozřejmě o mastných připálených hranolcích, ale o skutečně pečených bramborech. Jedna pečená brambora dodá pleti tři čtvrtiny její denní dávky mědi. Zinek, vitamín C a další minerály obsažené v bramborech podporují elasticitu pleti. Naopak nedostatek mědi v jídelníčku může negativně ovlivnit regenerační schopnosti kůže a hojení ran.

7. Houby

Houby obsahují riboflavin a další vitamíny B, které jsou důležité pro pleť. Riboflavin (vitamín B2) pomáhá obnově pokožky a navíc má kladný vliv i na kůži postiženou akné.