Menu
Úvod  › 

Nejlepší cviky, díky kterým spálíte tuk na břiše

Zapomeňte na sklapovačky a zamávejte na rozloučenou své pneumatice na břiše. Inspirujte se nejlepšími cviky, které vám pomohou spálit tuk na břiše a vysoustruží pekáč buchet.

Když lidé mluví o nedostatku břišních svalů, obvykle mají na mysli tukovou pneumatiku, která jim přetéká přes zařezávající pásek. Nicméně pokud toužíte po plochém a vypracovaném břiše, musíte posílit všechny svalové skupiny takzvaného středu těla. Nestačí zaměřit se pouze na přímé břišní svaly tak, jak to dělá většina lidí, kteří se následně diví, že již několik měsíců dělají sklapovačky s minimálním efektem.

Ať budete provádět jakýkoli cvik na břicho, veškerý pohyb by měl vycházet z vašeho pasu. Dejte si pozor, aby za vás nepracovala ramena, nohy, nebo dokonce krční páteř. Pamatujte si, že při provádění jakéhokoli cviku byste měli mít pocit, jako kdybyste se snažili zapnout těsné džíny - tedy permanentně zataženého břicha. Nezapomeňte však po celou dobu cvičení zhluboka dýchat. Chráníte si tak bederní páteř a cviky jsou efektivnější.

Posilování s medicinbalem

Zapomeňte na ohrané sklapovačky a místo toho si pořiďte medicinbal (anebo alespoň dvě činky). Sedněte si a zvedněte nohy tak, aby s vaším trupem vytvářely tvar písmena V. Držte medicinbal nebo činky oběma rukama a vytáčejte se s ním/nimi střídavě na pravou a levou stranu. Ideálně byste měli udělat tři sady po patnácti opakováních třikrát až čtyřikrát týdně.

Tvarování pasu

Naprosto nedostižnou službu vašemu pasu prokáže cvik, při kterém si lehnete na záda a pravou nohu zvednete nahoru tak, aby její špička směřovala do stropu. Levá noha leží natažená na zemi. Zvedněte trup tak, abyste se levou rukou dotkli zvednuté pravé nohy. Pohyb však musí vycházet z pasu a nikoli z ramen nebo boků. Opakujte desetkrát na každou stranu.

Spodní břicho

Svaly spodního břicha jsou často opomíjenou svalovou skupinou. Nicméně bez jejího posílení plochého břicha nikdy nedosáhnete. Lehněte si na záda, zvedněte nohy, aby svíraly pravý úhel s vaším tělem, ale i v kolenou. Ruce spojte za hlavou a zvedněte horní část trupu tak, aby byla horní břišní svaly zatnuté. Nohy natáhněte a vydržte tři až pět sekund, pak je na stejně dlouhou dobu pokrčte a znovu natáhněte. Opakujte desetkrát.

Skrčit - natáhnout

Tento cvik nejspíš budete znát, ale má vynikající efekt na celé spektrum břišních svalů. Lehněte si na záda, ruce natáhněte za hlavu a nohy zvedněte tak, aby svíraly pravý úhel s tělem i v kolenou. Pak zvedněte trup a zároveň natáhněte nohy, takže váš trup a nohy budou tvořit velké písmeno V. Ruce natáhněte před tělo, budete jimi udržovat rovnováhu. Vydržte několik sekund a poté se vraťte do výchozí pozice. Opakujte patnáctkrát.

Zakopávání

Následující cvik nejen posílí svaly středu těla, ale zároveň je vynikající pro spalování kalorií. Klekněte si na všechny čtyři, ovšem tak, aby kolena zůstala několik centimetrů nad zemí. Přitáhněte pravé koleno k levé ruce a poté vytrčte nataženou nohu dozadu. Vystřídejte nohy a na každou stranu opakujte dvacetkrát. Mějte však na paměti, že svaly spodního břicha musí zůstat zatnuté, abyste příliš nenamáhali páteř.