Menu
Úvod  › 

Nejlepší a nejhorší spánkové polohy pro vaše zdraví

Na zádech, na boku, na břiše, nebo poloha embrya. V jaké pozici nejraději spíte? A co by o vaší spánkové poloze řekli lékaři? Zjistěte, jestli si náhodou ve spánku neničíte zdraví.

Na zádech

Dobré pro: Prevenci bolesti zad a krční páteře, redukuje pálení žáhy.

Špatné pro: Chrápání

Co byste měli vědět: Spánek na zádech uleví vaší krční páteři i zádům, protože se jedná o neutrální polohu. Při spánku na zádech totiž nenutíte páteř do dalších nepřirozených zakřivení. Navíc jde o ideální polohu proti pálení žáhy, protože hlava je ve vyvýšené poloze a váš žaludek se nachází pod jícnem, takže natrávené jídlo nemá tendenci vracet se zpět. Jako bonus si při spaní na zádech nepřiděláváte vrásky, protože na váš obličej nic netlačí. Na druhou stranu se při spaní na zádech zintenzivňuje chrápání.

Poloha na boku

Dobré pro: Prevenci bolestí zad a krční páteře, redukuje pálení žáhy, omezuje chrápání.

Špatné pro: Vaši pokožku

Co byste měli vědět: Spánková poloha na boku je považována za jednu z nejzdravějších, protože redukuje chrápání a páteř v ní zůstává natažená. Ocení ji také lidé, kteří trpí pálením žáhy. Na druhou stranu není tato poloha ideální pro ty, kterým záleží na vzhledu a mají hrůzu z vrásek, protože na obličej působí značný tlak.

Poloha embrya

Dobré pro: Chrápání

Špatné pro: Prevenci bolesti zad a krční páteře, tvorbu vrásek

Co byste měli vědět: Pokud máte problémy s trávením, poloha na boku, v níž jsou vaše kolena přitažená k břichu a brada k hrudníku, pro vás bude ideální. Úlevu v ní také nachází lidé, kteří trpí bolestmi kloubů. Na druhou stranu není tato poloha příliš vhodná pro ty, kteří mají problémy s krční páteří, a spánkem v ní si přiděláváte zbytečně vrásky.

Poloha na břiše

Dobré pro: Chrápání

Špatné pro: Bolavá záda a krční páteř, vrásky

Co byste měli vědět. V poloze na břiše je téměř nemožné dosáhnout přirozené polohy páteře. Vzniká při ní tlak na klouby a svaly, který dráždí nervy a vede k bolestem a ztuhlosti. Je velmi pravděpodobné, že pokud preferujete spaní na břiše, budete přes den pociťovat zatuhnutí v oblasti krční páteře. Prakticky jediným přínosem spánku na břiše, který odborníci příliš nedoporučují, je omezení chrápání, které je v této poloze skutečně minimální.